Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Varannan

Tips: Mygg-kapell till sittbrunnen

Rekommendera Poster

Jag ville bara dela med mig av en idé jag fick och förverkligade igår genom en bra och billig lösning på myggproblemet fina kvällar i hamn..

Hittade ett myggnät för dubbelsäng till halva priset på Rusta. Myggnätet är gjort för att fästas i en krok i taket och under den fästöglan sitter en plastring som sprider ut nätet innan det sen är tänkt att falla ned runt en dubbelsängs kanter.

Jag hissade upp myggnätet i stor-fallet och sen nöp jag fast nätet i mantågslinorna runt sittbrunnen inifrån, så att nätet föll ner på insidan av dem. För att få högsta punkt på rätt ställe i sittbrunnen kan man knyta en liten tamp från akterstaget till toppfästet. På min Maxi saknar jag dirk och bommen la jag därför helt ut åt sidan - för att skapa höjd i tältet ända fram över rufftaket kommer jag knyta in en lina runt masten.

Så, ett myggnät för dubbelsäng och en näve klädnypor kommer i alla fall rädda mina kvällar från myggor framöver. Pris: 134 kr klädnypor

Nästa projekt blir ett billigt och smidigt sittbrunnskapell i blå och genomskinlig vaxduk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...