Cavalier16 0 Postad 28 Augusti , 2012 Har köpt en gammal Chris Craft med eb V8, Chevrolet 327 och rak axel. Jag har tidigare bara haft båtar med drev. Vad bör jag tänka på innan jag lägger i den. Skall det tryckas in fett någonstans? Finns det bälgar man kan kolla? Vart sitter impellern? Kopplar jag kylvatten direkt på motorn om jag vill provköra på land? Är tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 28 Augusti , 2012 Finns inga bälgar att kotrollera. Dock bör du hålla ett öga på axeltätningen när du sjösätter. Vissa modeller av axeltätningar skall ha fett för att täta/smörja. Ta en bild och lägg upp här. Impellern bör vara remdriven. Om du inte vet vad varje remskiva driver så ta ett foto på motorn också. Kylvatten kopplar du på slangen innan impellerpumpen. Själv så har jag en en slags muff som jag sätter på vattenintaget under skrovet. Då slipper man skruva av slangar. http://seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=75210 Inför konservering är det också bra om du vet om du har sötvattenskylning eller inte på motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cavalier16 0 Postad 29 Augusti , 2012 Tackar! Båten är färskvattenkyld. Skall ta lite bilder ikväll och lägga upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser