Runk3n 0 Postad 26 Augusti , 2012 Jag har prec köpt en johnson snurra och vill veta exakt årsmodell, men vart hittar jag modellnumret? klisterlappen som sitter på fästet är övermålat så det går inte att tyda, finns detta på något annat ställe och i så fall vart? Mycket tacksam för svar! MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 Augusti , 2012 Enligt Marinshopen verkar det tyvärr inte finnas nån mer märkning.http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Johnson/Fastställmotornummer/tabid/332/Default.aspx Skriften på klisterlappen är ju kvar så helt omöjligt att läsa den är det nog inte. Men förmodligen krävs dyra apparater typ röntgen eller sällsynta kemikalier för att tvätta bort enbart den övermålade motorfärgen utan att ta klisterlappens trycksvärta? Har inte en susning hur det trolleritricket i.s.f. skulle kunna utföras, men det kanske Google har?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 27 Augusti , 2012 jadu, jag provade att gnussa på klisterlappen lite med tummen vilket resulterade i att färgen lossnade tyvärr så var det bara en bit självhäftande alufolie kvar, så den klister lappen kan man nog glömma. Det är ingen fara i dagsläget då motorn går bra och kyler, men den dagen jag behöver beställa grejjer så kan det ju underlätta att veta vad det är för rova man äger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser