Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Runk3n

identifiera johnson

Rekommendera Poster

Jag har prec köpt en johnson snurra och vill veta exakt årsmodell, men vart hittar jag modellnumret?
klisterlappen som sitter på fästet är övermålat så det går inte att tyda, finns detta på något annat ställe och i så fall vart?

Mycket tacksam för svar!

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt Marinshopen verkar det tyvärr inte finnas nån mer märkning.
http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Johnson/Fastställmotornummer/tabid/332/Default.aspx

Skriften på klisterlappen är ju kvar så helt omöjligt att läsa den är det nog inte.
Men förmodligen krävs dyra apparater typ röntgen eller sällsynta kemikalier för att tvätta bort enbart den övermålade motorfärgen utan att ta klisterlappens trycksvärta?
Har inte en susning hur det trolleritricket i.s.f. skulle kunna utföras, men det kanske Google har??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jadu, jag provade att gnussa på klisterlappen lite med tummen vilket resulterade i att färgen lossnade tyvärr så var det bara en bit självhäftande alufolie kvar, så den klister lappen kan man nog glömma.

Det är ingen fara i dagsläget då motorn går bra och kyler, men den dagen jag behöver beställa grejjer så kan det ju underlätta att veta vad det är för rova man äger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...