Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
hawthorne

Dusch på Yamarin 64 - plassering av vanntanken

Rekommendera Poster

Skal sette inn en dusch på badebryggen på min Yamarin 64. Til dere som har en lignende løsning, hvor plasserte dere vanntanken? Og hvilken type vanntank? Det ligger slange/strøm på styrbord side (til vask), men kan det utnyttes? -Jørn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten kul grej med kabeln som går där är att på min var den kapad :-) Jag har använt sladden till en annan pryl men inte fanken kom där fram nån ström. Det visade sej att kabeln går från säkringspanelen i aktern och in på BB-sidan dit vasken ska va. Där var den kapad med ändarna ihopknutna. Sen gick den tillbaka längs skrovet och akterspegeln bort till platsen för tanken. Efter att ha skarvat ihop ändrarn fick jag fram ström :-)

Vattenslangen kommer jag fanken inte ihåg 100 hur den var dragen men jag har för mej att den gick längs SB-skrovsida akteröver och sen längs akterspegeln och bort längs BB-sidan till platsen där vasken ska va.

Enklast är ju att sätta tanken där Yamarin tänkt den ska va men går det ett hitta ett listigare ställe där den inte stjäl värdefullt stuvutrymme är det ju bättre. Det finns gott om plats både i kölsvinet, innanför fotlådan vid förarplatsen och även under ankarboxarna. Problemet är att få in en tank och utrymmena är rätt oregelbundna. Men det finns ju påstankar man kanske kan använda..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en 6110 men på den har jag funderat på att montera en 25l standarddunk med en elpump i kölsvinet under trappstegen.

Där är det gott om utrymme och enkelt att komma åt. Annars är det gott om utrymme under ankarboxarna men svårare komma åt och montera en tank där. Lite tråkigt att det är så mycket döutrymme i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...