Gäst 2012 Postad 25 Augusti , 2012 Mötte en seglare igår som hade stått på stenkajen i Malmö och snackat med kbv. Killen var lite rund under fötterna och hur samtalet med kbv vet jag inte. När kbv-killen till slut blev sur hade kbv bett om seglarens id-kort. Det hör till saken att seglarens båt låg tryggt vid kaj, 400 m bort. Vad är på G med denna organisation? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Augusti , 2012 Ännu en hat-tråd mot KBV!? Du talade med en seglare som var berusad. Han va irriterad på en av KBV`s personal. Han hade talat med personen i fråga och till slut blev KBV-killen irriterad och bad seglaren legitimera sig. Du har ingen aning om vad samtalet handlade om. Tråden är därör helt meningslös, men ett antal personer kommer att spy sin galla över KBV. Jag skulle kunna räkna upp vilka. Skärp dig 2012 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 25 Augusti , 2012 KBV tycks ha dragit till sig en hel del rötägg som gillar att trakassera vanligt folk. Usch och fy för denna organisation. För min del kan man lika gärna avskaffa den och överlämna uppgifterna till sjöpolisen och tullen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Augusti , 2012 Du menar att KBV-killen i den här historien var ett rötägg och den berusade seglarn en ängel!? Har du aldrig någonsin pratat med en berusad person? Det har jag - allt för många gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 25 Augusti , 2012 Så du menar på fullt allvar att om man har fel åsikt vid samtal med kbv så är det ok att man skall visa id-kort. På land och utan båt. Hur många håller med dig, tror du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Augusti , 2012 Du har ingen aning om vad samtalet handlade om. Vad för skit den fulle seglarn sa i sitt fyllesnack. Det du och en del andra håller på med är bara trams. Den dan du ev behöver hjälp av en enhet från KBV blir det nog en annan ton i skällan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 25 Augusti , 2012 Det är just det som är problemet. De här stollarna på KBV kan inte läsa en situation och tycks närmast aktivt söka konflikter istället för att söka smidiga lösningar. De borde frångå sin uppfostrande roll riktad till vuxna människor. Den tjänar ändå ingenting till. Folk blir bara ännu mer förbannade. Om en dryg full person kommer fram till dig och snackar en massa skit. Tror du då att denna person upphör med detta om du begär att få se ID-kort? Just sådant trappar ju bara upp situationen ännu mera. Varför inte bara negligera personen ifråga? Vad är problemet? Prestige? Förstår verkligen inte behovet av att bedriva någon slags tuppfäktning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Augusti , 2012 Sparre Varken du eller jag har en abig om vad som häönde eller avhandlades. Till skillnad från dig har jag ingen konspirationsteori. Jag vet hur det är att ha med fulla folk att göra och hur meningslöst det är att föra ett samtal med dem. Eller hur fruktansvärt meningslöst det är att sitta och lyssna på fyllesnack. Om man upprepar ett buskap tillräckligt många gånger tror den stora massan att det är på det viset. Visst finns det rötägg bland KBV´ s personal. Det finns det i alla brancher. Men att det skulle va fler rötägg innom KBV än inom befolkningen o stort tror jag inte. Sen är det ju så att ju större städer ju tyknare och drygare är befolkningen i stort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 25 Augusti , 2012 Nej...det finns ingen lag som säger att vi i Sverige ska behöva kunna legitimera oss i tid och otid. Ja det finns vissa snäva undantag som ibland kan påverka en oskyldig laglydig medborgare...men oerhört och förvånansvärt sällan. KBV har nästan 1000 anställda. ALLA kan inte ens enligt sannolikhetsprincipen vara infantila nötter. Att det finns något nöt är dock högst sannolikt, det finns det överallt så även i detta forum. Jag misstänker att en del tycker att jag är ett... Att seglarfyllot faktiskt fått legitimera sig är dock juridiskt felaktigt såvida han inte uppfyllt ett eller t o m flera kriterier: 1: LOB? Vet inte om KBV får använda LOB. 2. Ska gripas? ...och då undrar man ju varför? 3. Utlänning? 4. Annat ordningstörande jävelskap... 5, Nåt jag inte kommer på nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 25 Augusti , 2012 Var ser du konspirationsteorin i mitt inlägg? Håller med dig om att det är meningslöst att föra ett samtal med en full människa. Så just därför undrar jag varför KBV lägger krut på det. Mannen utgörde ju inget hot och det var uppenbarligen ingen sjöfylla eftersom han befann sig på bryggan. Så länge han inte går till fysiskt angrep borde det inte vara särskilt svårt för KBV:aren att bara ignorera. I 99 fall av 100 brukar då fyllot tröttna efter ett tag. Men nej, man valde konfrontation istället. Visa leg Här är det jag som bestämmer osv osv osv.... Hade väl bara fattats att KBV-personalen dragit fram pepparsprayen och handfängslet också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 25 Augusti , 2012 2012: Du är lika konspiratorisk som som ung vänster... Om en full nolla konfronterade mig som KBV hade jag också bett om leg. Har sällan haft problem med Polis/KBV, MEN senast tyckte jag mig ha lite trista känslor. De bad mig blåsa och var otrevliga på fjärden utanför Saltis. 0,2 är inte min grej även om jag är nykter. Men det gillar du inte heller. Vi tycker olika, sannolikt även om dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Augusti , 2012 Hur vet du över huvud taget vad som hänt efter ett tramsinlägg från 2012 som inte hade en aning om vad som hänt. 2012 berättar om ett möte med en full person som kommer med ett påstående och utifrån det flummet tar du som utgångspunkt att KBV´ s personal är en samling knäppgökar som trakaserar seglare som är runda under fötterna. Har du en aning om vad som hände? eller bygger du din bedömning av en yrkeskår på ett tramsinlägg av 2012 som det inte finns nån möjlighet att belägga sanningshalten på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 26 Augusti , 2012 Gissar att du menar mig också men lägger mig inte i det aktuella fallet. Men intressant läsning där vissa redan vet hur onykter personen var. Att det hela handlade om fyllesnack. Lite snabb att döma andra, eller? Mange249 kallar honom indirekt för en ...full nolla... oj oj oj Nej nej vi vet inte allt vad som hände, det kanske var så att han ifrågasatte KBV eller så kände de igen honom från de som är motståndare till 0,2 lagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 26 Augusti , 2012 Det är ju inte det första inlägget om KBV på det här forumet. Dokumentärserien kustbevakarna på kanal 5 lyfte ju inte direkt intrycket heller. Vi har ju även en sjöpolis, men där förekommer det sällan några klagomål eller negativa skriverier på forumet. Av någon anledning upplevs den situationen betydligt mera seriös. Antar emellertid att det är högre antagningskrav för att få bli polis jämfört med kustbevakare. Kan ha med den saken att göra. Förstår fortfarande inte syftet att stå och käfta med något fyllo på en brygga och ombe vederbörande att visa ID, vare sig det har hänt eller inte...., men du verkar ta det i försvar? Är det så jag ska uppfatta det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 26 Augusti , 2012 han kanske drog upp sitt polisleg och bad kbv-killen att hålla käft?? eller så diskuteras här nada ur en dimmig händelse utanför hörbarhetens gränser.... det såg ut som om nån var arg på nån som var i tjänst och sen höjdes rösterna och vaddå??? är det rätt att höja rösten så?? nu kör vi stora omröstningstråden om detta!! jag är heeeeeeeelt säker på att han nämnde hans morsa i sammanhanget på ett dåligt sätt...blaaaaa blla blablabllalbblllala kan inte snääääälla 2012 få gå i källkritiska årets tecken. och peace på det såklart förresten, nån som har infon om man kan åka dit på sjöfylleri i en sån här : http://trygghansa.shop.crossroads.se/sjosakerhet/livboj-trygg-hansa (men snälla konstapeln. jag sitter ju bara häri, min fru här bakom både puttar och styr...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser