Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Gäst Kalman

Nytt utseende

Rekommendera Poster

Gäst Kalman

Hej!

Trodde först det var fel på min dator men se på fan, sajten har fått nytt utseende.

När man väljer forum på vänstra sidan så har El, Mek , Krönikor och Långfärd försvunnit. Däremot kan man söka i de forumen. Elsnack sökningen var låst.

Tja vi får hoppas att detta leder till bättre tider. Märker ingen förändring iför övrigt. Om det är snyggare? Tja, annorlunda. Tramset med 100 olika färger stör inte längre men någon liten färgklick skulle man kunna tänka sig.

Jag ser ingen reklam på min skärm. Vet ej om det beror på nya sajten elle ratt mina blockerar fungerar. Men skönt att slippa se dem som slank genom tidigare.

Saknar fortfarande knappen för förhandsgranskningen innan man skickar upp sitt inlägg.

Vad säger ni andra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag saknar.

När jag pekar på rubriken till en tråd kom det upp förut de första raderna vad trådskrivaren skrivit i gult.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är skitnöjd! 

Skön och lagom diskret färgsättning. Får inte ont i ögonen av det gamla färgspattet!! 

Tummen upp!! 

yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om jag håller med, känns jävl... rörigt i trådarna, värr än tidigare. Framförallt inlägg som är citerade i flera steg. texten kommer helt ologiskt, svårt att veta vad som tillhör vad och vems sjöbod som tillhör vem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var bättre förr

Nej inge bakåsträvere men sidan ver enklare att läsa förut och nu har vi även massa buggar att hoppas de blir rättade (bild där textruta går fär långt ut till höger och in i högra kolumen)

post-10001667-1394237231,7474_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visa delmängd av inlägg går över nedre del på visa rutan

post-10001667-1394237231,8225_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalman: Du har alla delforum i en rull-list ovan till höger. Klicka på pilen så kommer de fram.

Visst är de snyggare men det är ju bara en designförändring. Jag skulle vilja ha en funktionsförändring där man fick upp en flagga på olästa svar i trådarna. Nu måste man ha koll på själv när man var inne i trådarna och tittade sist.

Här är ett forum som fungerar bra: http://www.byggahus.se/forum/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rörigt i trådarna och saknar att man kan ställa markören på rubriken för att se vad det handlar om. Grått och tråkigt. Lite färg skulle liva upp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saknar snabbvägen till senaste inlägget. Följer man en tråd med med tex 300 inlägg så är det mycket skrollande för att komma till det senaste. Det går visserligen att ha det senaste inlägget överst, men det känns välldigt bakvänt för mig.

Annars bryr jag mig inte så mycket, även om färgerna är lite i gråaste laget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beklagar admin och alla som kommer med oförbehållsamt beröm, jag tycker inte det blivit ett dugg bättre, tvärtom. Svårare att se gränsen mellan olika inlägg och att man tar bort elsanck begripepr jag inte. Att admin inte lyssnat ett skit på något som helst förslag om att HELT göra om forumen, utan tar bort den enda förbättringen som skett på år och da'r. Texten är mindre och allting samma jämngråa färg, visst, det är mode just nu i de flesta forumen, men det gör det inte alls ergonomiskt lättläst.

Jag är inte ett dugg imponerad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Jag gillar färgerna, olika nyanser i grått är min favorit men ändå så är forumet på något sätt mindre inbjudande nu. Märker att jag omedvetet inte är in lika tätt. Sen är det inga fler finesser utan snarare tvärtom och en massa buggar, går man in i en tråd så kan två tre inlägg ligga på varandra som lager. Olika kategorier blandas mm. Nej detta var en tillbakagång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan förstå att MG vill förändra sig för att behålla sina medlemmar precis som butiker gör om layouter med några års mellanrum för att bibehålla attraktionsvärdet..

Men på MG har önskemålen snare varit av annan form än förändring av layout. En layout med typsnitt, som tidigare påpekats, gör sidan mer svårläst.

Det många av oss efterlyser är en bättre editor för att skriva inlägg och med rättstavningskontroll så man slipper editera sina inlägg och slippa riskera att de plötsligt försvinner när man efter lite längre tid ska skicka in dem.

Men det är MG som bestämmer vad man vill satsa på och detta är i mina ögon inte ett steg frammåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla. Tack för all feedback. Forumsdelen kommer att ersättas med en helt ny teknisk plattform. Det innebär en massa nya funktioner och mycket av det som efterfrågas kommer att finnas med. Bl.a. En ny editor. Lägg inte för mycket fokus på funktioner i nuvarande version. Vi räknar med att detta arbete tar några månader till. Håll ut. Med vänlig hälsning, Maringuiden.se från en iPad utan formatering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra.

Hoppas du såg mina inlägg ett par steg uppåt.

SItter troligen i lite stylesheets delarationer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

MG är en katastrof på min Samsungplatta i båten och vem vet, kanske lika bra det yes

post-10022140-1394237247,0466_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kan du specifiera vad det är som är katastrof? Sitter själv på en Samsung GT 10 och skriver detta. Vi skall självklart kolla och åtgärda det som är katastrof! //stavhammar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...