Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
ciaraud

Var hitta snygga avlånga durkbeslag?

Rekommendera Poster

Har en hop durkbeslag av den vanliga sorten med nedsänkt skål och en ring som man ska dra i. Tycker inte om dom då allt skräp lägger sig i skålen.

Skulle vilja ha sådana beslag jag sett i en del nytillverkade båtar. De är avlånga ca 6 X 2 cm och när man trycker på ena anden åker den andra upp så man kan dra upp durken i den. Har någon sett sådana i handeln - på nätet eller varsomhelst?

Det är ett sådant här runt jag inte vill ha alltså

post-2001-1394237231,184_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.onmar.se/ Har ju en massa beslag. De är på Öppet varv på Ellös i helgen. Skall själv dit i morgon. Om jag kommer ihåg kan jag fråga.

Var på Grundsund för första gången i hela mitt 64-åriga liv måndag/tisdag. Har varit på de flesta ställen i Bohuslän, men inte där. Tog en bild på min båt som ligger på andra sidan. I förgrunden på bilden hamnade nåt skräp wink. Har du nån aning om vad det är. 

Senast ändrad av toaen | 23 augusti 2012 | 20:21

post-945-1394237231,3251_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack. Där fanns många ovanliga beslag. Har lagt som bokmärke.

Har också bett Tobia (MeaDiva) att kolla på öppen hamn i helgen. Du får gärna titta du  med

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tobias - ja det är en klar kandidat. Ska kolla in dom.

Visst är det dyrt men det behövs inte så många.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men har man en fin båt som man lagt ner hela sin själ i och tid och en mycket stor del penga så vill man ju ha bra och funktionella prylar.

Jag är nog benägen att tänka ungefär som Cia även om jag har en ganska skruttig båt. Även om kanske utseendet inte är det viktigaste för mig så är funktionen det.

Annars  finns ju kvallitetsföretaget Biltema. wink Jag var den vägen när jag åkte hem ock köpte två fendrar pluss lite annat krafs. Har varit ute några dar (första gången i sommar) Badgästerna hade o princip åkt hem och dessumtom var det högsommar veckan innan. Mina två bästa fendrar hade sprukigt pga belastningen under orkanen i höstas. Jag skämdes första kvällen för mina skitiga fendrar, Gjorde visserligen rena dem dan därpå, men det kan ju va gptt att ha två stora, rena fendrar om man skulle lägga sig intill nån ny och fin båt. indecision

post-945-1394237231,6574_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag kikade både i montern hos onmar och även på ombord på bla Najad. De som Onmar har i sitt sortiment fjädrar upp och står kvar i upprätt läge, bra eller dålig kan man fundera på!

De andra trycker man ner så de kommer upp, släpper man så faller de tillbaka. Inköpsstället för dessa är för mig okänt.

Jag har lite bilder på beslagen om det är av intresse! 

/Tobias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som står kvar i utfällt läge är en tåkrossarmardröm. De som monterar dylika i durkar bårde kölhalas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det kommer göra tokont om man slår i tårna där....

Vet du var man köper den andra sorten?

/Tobias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maila eller ring företaget och fråga om de vet var man får tag på beslag som inte stannar uppe tills man trycker ner dem som de som de hade med sig på mässang gjorde.

Det gör on att sparka i tån. Klämde höger långfinger på ruffluckan igår - det gjorde också ont - en stund.indecision

http://www.onmar.se/kontakta-oss-i-48.aspx

Tommy

som ligger i naturhamn på Lyngö

N58 35,02 O11 10,70

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt att se att diskussionen fortsatt under vår busväderssegling. Det lånter bra med beslag som ramlar ner av sig själva. Hittade inget på Toplich men kollade lite dåligt. Får kolla med O naör vi kommer hem från Skottland på söndag.

Visst såg jag att det var en L37. Och inte vilken som helst heller utan Tintomara som jag såg döpas en vårdag för flera år sedan innan vi själva hade båten mer än i våra drömmar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...