nmop 0 Postad 21 Augusti , 2012 Hej. Har tröttnat på problemet att koppla bort slangen vid kylvattenintaget för att köra glykol. Svårt att komma åt . Har en VP 2002 med kylvattenintag på drevet (120S). Nån som har gjort någon lösning med trevägskran där man ansluter glykolslangen direkt? Gärna med mer lättåtkomlig placering. Mvp NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
darkien 0 Postad 21 Augusti , 2012 två kulventiler plus en T anslutning borde väl funka ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pezon 0 Postad 21 Augusti , 2012 Spolmuff direkt på drevet till en hink med glykolblandning funkar utmärkt för mig. Inget behov av extrakran/trevägsventil. Obs: Jag har ockå en VP2002 med 120s. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nmop 0 Postad 21 Augusti , 2012 Hej. Spolmuff låter enkelt. Kan du beskriva mer : Mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 21 Augusti , 2012 Använd sökfunktionen så hittar du massor! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 21 Augusti , 2012 se http://lasselundell.se/teknik.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nmop 0 Postad 22 Augusti , 2012 Hej. Tack för tipsen. Lutar åt spolmuff som verkat bra och enkelt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pezon 0 Postad 22 Augusti , 2012 Tjena igen. Jag har en liknande denna http://www.clasohlson.com/se/Spolmuff/Pr317048000 Mvh! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 22 Augusti , 2012 Jag har sammalösning som Lasse-L. Det fungerar perfekt. Dessutom kan man enkelt blåsa rent systemet med en liten kompressor avsedd att pumpa bildäck med. Vill man provköra på land så är det också enkelt fixat. Jag har helt enkelt en Gardenakoppling på slangen till extra uttaget. Denn är lätt åtkomlig högt uppe i en stuv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nmop 0 Postad 22 Augusti , 2012 Hej. Låter som en bra lösning. Har du någon bild på kopplingen? Mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nmop 0 Postad 17 Mars , 2013 Hej. Försöket med spolmuff på S-drevet i höstas - misslyckades totalt. Vatten sprutade åt alla håll utom in i motorn!! Tror att två kranar med t-koppling skulle kunna fungera bättre. MEN hur ska kopplingen göras? Kranen för glykol bör enkelt kunna kopplas in med slang - alltså med slangstos. Skulle dock kännas bra om nån form av blindplugg satt på den. Nån som har bilder och förslag?? Mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 17 Mars , 2013 Har tyvärr ingen bild. Jag satte en slangstos på dränerngsutgången på trevägsventlen. En slang uppdragen i stuvfacket med en Gardenkoppling. Anledningen var att enkelt kunna koppla på en vattenslang när man ska provköra på land. Risken att det ska kunna komma in vatten i båten via dräneringsuttaget bedömer jag som omöjlig. Till skillnad mot Lasses bild så har jag en ventil med L-kula. Intag nedåt, motor åt sidan och dränering uppåt. Det går aldrig att ställa ventilen så att man kopplar ihop intag med dränering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser