PrinsEugen 0 Postad 10 Juli , 2006 Yeah! Ett bra svar tycker jag . Hytt?! Javisst finns det en hytt som jag kan montera prylarna i. En sån där akterhyttare. Mvh, Prins Eugen - Den stolta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 10 Juli , 2006 Ok, det var proffesionella svar (som vanligt). Bugar & bockar. Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 10 Juli , 2006 ta inte ett vanligt mekanskt laddrelä från gammal likströmmare du får då bara på och av funktion. Är det stabilare spänning så tryck dit ett större batteri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frankmdk 0 Postad 10 Juli , 2006 Jag utgår ifrån att en Volvo Penta återforsäljare är expert och topplocket är en Volvo Penta topp, så jag utgår ifrån att den är gjort för maritimt bruk. Då jag köpte topplocket sade dom inget om att jag måste justera på något annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgadler 0 Postad 10 Juli , 2006 Hej, Har precis i kväll fått ordning på en båt med samma problem. I och för sig en BMW B190, men: - inget bränsle till pumpen - pumpen (mekanisk) hade skadat membranet - köpte elektrisk pump på Biltema - fick fortfarande inte bränsle - köpte båten i augusti förra året, detta var första vårrustningen - hade bytt finfiltret närmast förgasaran, men hade dessutom CAV-filter, vattenavskiljande, där jag inte visste att det också fanns ett filter att byta. Tidigare ägare hade troligen inte bytt det på evigheter. - bytte filter även här - pumpen fick fortfarande inte bensin och det bara bubblade luft när jag sög i slangen med munnen. - Noterade att nya filtret till CAV-filtret även innehåll o-ringar, 4 st - bytte samtliga o-ringar i CAV-filteret och nu sög pumpen bensin - samtidigt hade jag fått fram en originalpump, så nu kör jag den, men den elektriska som backup Troligen hade igensatt CAV-filter pajat bensinpumpen (jobba tungt) och sedan var o-ringarna slut, som ledde till att den nya pumpen sög tjuvluft = ingen soppa. Lycka till! Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 11 Juli , 2006 Ääääh, så här är det, när allt kylvatten har passerat motor, oljekylare, limpa så går dom ut i anslutningen på knät, är det stopp någonstans så funkar det inte, avgaserna går ju ut i det stora hålet, rätt basic eller hur? Mitt enkla råd är att tuta och köra, men känner du att du har 1400 över så visst köp ett nytt knä och montera dit. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Totto 0 Postad 11 Juli , 2006 Hej! Hoppas någn kunnig kan ge mig lite vägledning. Hur skall egentligen tryckloggsgivaren sitta? Spelar det någon roll hur den sitter relativit botten eller kan man montera den hur somm helst under vattenlinjen? Mkt tacksam för svar Tor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MasenJoe 0 Postad 17 Juli , 2006 Bytte membran och packningar i bränslepumpen i dag men motorn går lika dåligt för det. Min tidigare förklaring är inte riktigt bra så jag ska försöka berätta lite mer om hur motorn beter sig Den startar alltid lätt och lägger nästan aldrig av men som jag sa tidigare har jag haft andra problem med den. Första året kopplade jag bort den fasta tanken och köpte en trycktank eftersom motorn inte gick bra och efter det blev det bättre. Andra året började strulet igen, som förut vid hög belastning, och efter mycket sökande konstaterades att bladventilerna i ett av insugen var av. Efter byte gick den som en klocka ... tills propellern gick sönder, men det är en annan historia... Tredje året började bra men efter ett par veckor i sjön började båten lägga av vid gaspådrag. Det visade sig vara honan till soppakopplingen som var slut. Bytte den och motorn gick bra en stund, tills den stannade och varningssummern tjöt. Hade in båten på service och de bytte impeller, för de trodde att motorn gick varm. Hann inte testa i höstas, för jag fick tillbaka båten strax innan snön kom. I år var problemen med varm motor borta men nu är det uppenbarligen något annat problem. Den beter sig så här: Startar lätt, går bra obelastad och när jag puttrar fram. Men när jag drar på och båten ska plana vill den inte vara med. Det lägger dock inte av utan det går att åka, med fören pekandes uppåt, i tre tusen varv. Om jag ligger kvar så, spottar den till då och då och vill liksom iväg men orkar inte. Om jag då stänger av motorn och startar igen och därefter lägger i framåt ganska snabbt efter start så ger den mer kraft och planar. Varvtalet sjunker dock ganska snart till fyra tusen men båten ligger kvar i plan och spottar till ibland precis som när den inte orkar plana. Om jag drar av gasen när båten är i plan så varvar den inte upp igen.Jag tror jag blir tokig snart! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dalmas1 0 Postad 21 Augusti , 2012 Hej! Vi är en liten familj på 2st vuxna och ett barn som söker en bra midcabin båt. Båten skall vara av lite nyare modell, helst ej äldre än -03, mellan 24-30 fot. Gärna av usa-modell. Budget ligger på mellan 250000-450000. Är det någon som har något bra förslag? Eller rent av vill bli av med sin båt. MVH/Dalmas1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jsen 0 Postad 21 Augusti , 2012 Sea Ray 260 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dalmas1 0 Postad 21 Augusti , 2012 Ser väldigt fin ut! Kanske lite svårt med min budget bara. När kom den där modellen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jsen 0 Postad 21 Augusti , 2012 440 000:- årsmodell -06, finns på blocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 21 Augusti , 2012 En Sea Ray 260 2006 finns för under 450 loppor. Fin båt! Eller en 240/245 2006-2008... Båda finns på Blocket med en massa olika specar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dalmas1 0 Postad 21 Augusti , 2012 Är ni säker på att båten på bilden är en 2006? Tycker dom ser annorlunda ut (2st fönster), eller har jag fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 21 Augusti , 2012 Det är en 2011...tror jag. Sjuhundratusen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dalmas1 0 Postad 21 Augusti , 2012 Jag tänkte nästan det... Är det någon som har något annat förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sting250 0 Postad 21 Augusti , 2012 Stingray 250CS borde funka. Men välj inte för klen motor. Brukar dyka upp på Blocket med jämna mellanrum. Senast ändrad av Sting250 | 21 augusti 2012 | 17:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 11 November , 2012 om man halvera priset. båten är 22 år gammal och priserna har rasat´och fortsätta rasa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 11 November , 2012 tänker ni sova mycket i båten är det kanske värt att tänka på akterruff. micabin är inte barnens favorit.. Dubbelruff är bra där kan de rumstera om leka och ha sina prylar. å andra sidan får du en väldigt fin jänkebåt med midcabin för lite pengar just nu. Om du dessutom tar en med bensinmotor så är de nästan gratis. Och åker man inte så långa och långvariga turere är det inte fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 11 November , 2012 för 250 får man väldigt mycket båt kan jag lova dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 11 November , 2012 http://www.blocket.se/stockholm/Monterey_262_Cruiser__DIESEL__42977904.htm?ca=1_9&w=3 Diesel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 11 November , 2012 Akteruffen är också mycket i vägen och saknas på de flesta amerikanske båtar som TS frågar efter. Inte sagt att det är dåligt med akterruff! Jag har midkabin och upplever att det är bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heading 0 Postad 11 November , 2012 Titta på Larson 260 eller 274 Cabrio. Inte så vanliga i Sverige men i USA. Välbyggda bra båtar med allt du kan önska av en USA båt men till läge pris än SR. Snygga dessutom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 11 November , 2012 Regal, fast dom kanske är Canadensiska? http://www.blocket.se/goteborg/Regal_2765__2660___02_41769390.htm?ca=1_9&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 11 November , 2012 Näää, dom heter ju Doral dom Canadensiska :-) Poletten föll ner tillslut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 11 November , 2012 Men får en båt för 2500:- och kanske tom för 250:-. Däremot får man ju olika båtar. Vad alubåtar menade var att den äldra searayen var fel prissatt tror jag? Ska man köpa en äldre båt med dubbla bensinare idag så ska den vara billig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 November , 2012 Men den båten du länkade till( förmodligen en du själv säljer) är ju otroligt överprisad! Kanske värd på sin höjd 250-tusen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 11 November , 2012 Ja det har du helt rätt i. Finns nog inte ngn normalbegåvad som vill betala mer 200 papp för den skiten. Dessutom bensin huuva Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dalmas1 0 Postad 11 November , 2012 Har snöat in lite på Bayliner, finns inte så många till salu dock. Vad Tror ni om 265/275.an eller 285.an. Några som har några erfarenheter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 November , 2012 Det handlar inte om vad en båt kostar utan vad en köpare är beredd att lägga upp och denna båt lär hamna runt hälften av vad ägaren begär när den säljs, det är ändå 2 st 22-år gamla V8-or som väldigt snart har gjort sitt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser