rgsson 9 Postad 20 Augusti , 2012 Hej! Är det någon som har bytt dynor till sin båt på sistonde och kan rekomendera en bra båtdyntillverkare i Stockholmsområdet? Jag vill ha helt nya dynor och inte bara klä om dom gamla. Tack på förhand /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 20 Augusti , 2012 Hej! Om du har gått om tid och inte har tummen mitt i handen kan jag rekommendera att du gör dynorna själva. Inte så svårt som man kan tro. Jag gjorde egna dynor till min lilla segelbåt i våras. Köpte madrasser på Jysk som jag skar till med en vass brödkniv och klädde sedan med ett billigt tyg. Resultatet blev inte jätteproffsigt men det duger (åt mig). http://www.gladius-sailboat.blogspot.se/2012/04/nya-batdynor-new-cushions.html mvh Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 211 Postad 20 Augusti , 2012 Jag köpte skumgummit till mina dynor på Kungsängen och sedan sydde svärmor. Kungsängen syr även färdiga dynor. Jag är helnöjd med den service jag fick, skumgummit var helt perfekt tillpassat och av grym kvalitet (kallskum - brinner inte, suger inte åt sig fukt, åldras långsamt) och priset var riktigt bra när jag jämförde. Visst, kanske inte lika billigt som att karva i lågprisgrejor själv med en brödkniv, men de som gjort det jag känner till upplever att dynorna säckar efter tre-fyra år. Jag skulle definitivt ta in en offert från dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 20 Augusti , 2012 Välj en dyntillverkare som ger dig rätt pris.dvs. de ska göra ett förstklassigt jobb. Billigt blir det inte, är båten så stor som på din kontaktbild, får du säkert räkna med ett pris på ca. 23.000-25.000kr. Tyget bör du välja i Trevira CS, sedan har du en båt som är snygg invändig i många år. Lågt pris blir ofelbart låg kvalitet, hur skulle det kunna bli något annat. Vem du ska välja att göra dina dynor, ja prata med dina båtkompisar i båtklubben, där brukar man få reda på det mesta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 21 Augusti , 2012 Jo, det är väl där någonstans jag har gissat att det kommer att landa på. Jag får helt enkelt skjuta upp segelinköpen ett år . Har pratat med några i klubben, men de har konstigt nog handlat från dyntillverkare som inte är aktiva längre... Har tittat lite på företagen som finns på batnet.se och gjort några prisförfrågningar. Vi får se vad som dyker upp. /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jolop 0 Postad 3 September , 2012 Hej,du kan kolla med Wille på Albinhallen.Den båt jag köpte i sommras hade nya dynor supersnygga som ägarn innan köpt därifrå(han sa att det kostat ca 18000-19000kr) Mvh jolop alpha 241 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 4 September , 2012 Tack för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 4 September , 2012 Wille på Albinhallen hörde av sig och en komplett uppsättning dynor till en Alpha skulle gå på 16 papp. Väldigt bra pris. Hoppas det inte är för billigt bara. Ska åka ner och se vad det är för dynor man får. När jag var på mässan i våras pratade jag med Kapellmakarna och de gav mig ett pris på 35 papp(!), men då var allt också top of the line... /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 17 September , 2012 Arbetskostnaden borde vara samma hos alla tillverkarna av dynor. priset blir då beroende av vilka material man använder. Det finns olika kvaliteter på skummet, minst 35 kg ska det vara. Tyget ska vara bra, minst 50000 varv Martindale, kolla dessa värden innan du jämför priset. Som vanligt får man vad man betalar för. Kan Wille Söderberg visa dessa siffror på Sina dynor , ja då är det bara att köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 3 Mars , 2013 Idag åker jag och hämtar mina nya dynor! Skall bli spännande och se båten med ett nytt inre. Kommer säkert att kännas som en ny båt. Bilder på den nya inredningen kommer att läggas upp under sjöboden under våren. Nu är det bara att börja färgmatcha allt annat som handdukar, gardiner, kuddar, etc etc... /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 3 Mars , 2013 Härligt! Blir säkert ett lyft. Lämna gärna ett utlåtande och lite materialfakta och bilder om du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fenixen 1 Postad 5 Mars , 2013 Beställde nya dynor av pacyfic Sweden för ett par årsedan. Dom syr i en ny fabrik i Polen. Kommer till båten för mätning och mallning. Jag är mycket nöjd med dynorna. Lite svårt att hålla leveranstid var det enda negativa. En bild finns i sjöboden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
S340 0 Postad 6 Mars , 2013 Kan rekommendera Mia på sjökojen i fruängen. Hon har gjort en del till mig och jag är nöjd med både pris och resdultat på jobbet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser