papi 0 Postad 15 Augusti , 2012 Hej! Jag har en gummibåt i hypalon som behöver en ny akterspegel. Vet någon var i Stockholmstrakten kan man få tag på Marine Plywood? Jag har hört att limmet ska kunna värmas bort. Stämmer det och vilka temperaturer rör det sig om i så fall? Sista fråga, finns det företag i 08-området som gör denhär typen av reparation? Tack på förhand! Patrick Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 15 Augusti , 2012 Marinplywood kan du köpa hos Erlandssons Brygga, Hjertmans, Biltema, Pondus Snickeri m fl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 15 Augusti , 2012 Snarare tvärt om med limmet det ska klara kokning i X antal timmar. Nu kanske jag missupfattade din fråga, du menar naturligtvis limmet mellan gummi och trä, det vet jag inte. Kalle Senast ändrad av Pentax | 15 augusti 2012 | 14:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 15 Augusti , 2012 Tror han menar limmet som håller ihop de uppblåsbara pontonerna och akterspegeln, inte som håller ihop plywooden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
papi 0 Postad 15 Augusti , 2012 Tack för svar. Jo jag tänker på tvåkomponentslimmet som man limmar hypalon mot hypalon. med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
papi 0 Postad 16 Augusti , 2012 Bump och en fråga till. Vilket lim ska man ha när man limmar hypalon mot träet i akterspegeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser