Ockelbo-Ht-16 0 Postad 14 Augusti , 2012 Är lite på kik efter en större båt och spanat in mig på utter, Mycket för att ja tycker om modellen samt öppningen fram som gör att barna och även ja och min sambo kommer lätt in och ut. Men nu är frågan om man ska välja 590 eller 690 modellen... Kollar på blocket och 590 blir ju lite smidigare för dags turer och fisketurer, men bökigare om man ska sova några nätter. 690 Blir ju mer som en bobåt med akterruff men inte lika smidig om man ska fiska... Så nu vill ja ha tips och råd. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 17 Augusti , 2012 Ingen som har några erfarenheter av dessa 2 modeller eller andra tankar kring valet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 18 Augusti , 2012 Titta hellre på modellen 6300 som förmodligen är det största båten som finns på bara 6,30 m. Otroligt genomtänkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 18 Augusti , 2012 Ja den var ju lite dyrare men såg väldigt fin ut... Ännu en att fundera på tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 19 Augusti , 2012 Jag tycker att 690 är det bästa alternativet. Nu har jag bara erfarenhet av inombordare och d kunnde man uppleva lite motor lukt i akterruffen. Ser man till att ha ny fräch isolering så reduserar man kanske något. Har man en med utombordare så är det nog inget problem. Vi använde mest akerruffen som förvaring, va lite inne på att sätta in en toa där på ena sidan men det blidde inte så då jag bytte till större båt istället. 690 har en bra längd och går faktiskt ganska bra i sjön. Jag har även sätt att vissa har flyttat ut motorn med brackets då får man nog ytterligare bättre gång i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 19 Augusti , 2012 Ja den största fördelen med 690, mot både 590 å 6300, som ja ser det är ju att barna får ett eget krypin... För dom går ju oftast å lägger sig lite tidigare än vad vi äldre gör... Plus att man inte behöver bädda upp å ner sittdelen... Men frågan är, med tanke på en sambo som inte är överförtjust i sjön är att det blir nog mest dagsturer... Så då ligger nu 6300 mest i åtanke faktiskt... Men ja vill gärna ha mer tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser