Sagitario 11 Postad 14 Augusti , 2012 Hej! Har fått ett tunnt lager mögel på insidn av mitt kapell. Ungefär vad kostar det att lämna in för tvätt och ny impregnering? Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 Augusti , 2012 Beror väl på hur stort det är, men jag betalade 2300:-. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 14 Augusti , 2012 Kostnad om du lämnar in beror på hur stort kapell du har. Ofta är det smuts som möglet sitter på, inte själva kapellet. Så brukar vara lätt att få bort. Prova att tvätta själv med en svamp, såpa (luktar gott) och varmt vatten. Impregnering är lätt att göra själv (men luktar mindre gott), 1 liter kostar ungefär 100 kronor. Fast använd inte spraymunstycket som brukar följa med, det är lättare att sprida ut impregneringen med en vanlig liten målarpensel. Och gör det på utsidan av kapellet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 14 Augusti , 2012 Tack för svar, det är till en Uttern D55. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 14 Augusti , 2012 Aha..det visste jag inte. Tack för bra svar, då provar jag nog själv! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 14 Augusti , 2012 Jag lämnar in till Rentvätt i Bromma . Blir alltid nöjd med resultatet . Ca 2000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 1 Oktober , 2012 Tack Jonas för tipset! Det funkade kanon, kapellet blev som nytt:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skobedo 0 Postad 2 Oktober , 2012 Hur tar man lättast bort rostränder på kapellet? Troligtvis pga. nån skruv i bågarna eller spännband. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 2 Oktober , 2012 Kollade på http://www.via.se/page/2/?s=rost Badda med citronsaft på tåliga textilier och placera salt på fläcken 2. Låt verka i 30 minuter före tvätt 3. Tvätta med normalt tvättprogram Kontrollera plaggets skötselrådsetikett innan du behandlar fläcken, och gör alltid ett test på ett dolt område av tyget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka508 1 Postad 3 Oktober , 2012 Hej ! Lämnade in mitt kapell till kemtvätt för två år sedan. Problemet är att om du har några fönsterrutor så tar sömmarna mycket stryk. Fick lämna mitt kapell för att laga sömmarna. Totalkostnad ca. 1 500 kr. I år tvättar jag mitt kapell själv. Använder en blandning av 80% vatten samt 20 % klorin. Är kapellet mycket smutsigt, öka dosen klorin något .Lade kapellet på en presenning och skrubbade med en borste. Spolade det rent efter stund och sedan tork med efterföljande impregnering. Jag är nöjd med resultatet. Mvh Ingemar K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser