Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Erlandsson

Glastron 24 . Tips mottages tacksamt

Rekommendera Poster

Hejsan ! Är ganska så ny på detta med båtliv  :)

Allt började i höstas när jag fick låna farsans Draco 17 med aq115 och 100 drev. Bytte elsystemet i hela båten, bytte alla slangar osv, meckade dit en weber 32/36 förgasare , puttrat runt med denna under sommaren och trivdes otroligt bra på sjön. 

Jag och sambon har bestämt att skaffa en större dc båt, har letat på blocket och varit och kollat på några båtar, bla en sea ray 200 och en wellcraft 222, det är sådana båtar jag vill ha .. 

Idag dök det upp en båt på blocket jag fastnade för. En Glastron 24 http://www.blocket.se/lulea/Glastron_24_42040071.htm?ca=16&w=3

Pratat med säljaren ett flertal gånger, fått bilder och allt verkar kanon, ska fungera felfritt i både motor och drev, alla mätare fungerar m.m 

Har testat att söka på nätet om båten men kan inte hitta nån info om just denna, så nu vänder jag mig till er för hjälp. Är båten bra eller anus ? några kända fel på båt, motor, drev som man ska passa sig extra noga för ? Limpor och knän ska vara bra, ingen vevhusvent, inget svajande oljetryck, inga missljud i drev när man svänger, inga glapp, går ur vattnet snabbt, verkar nästan för bra för att vara sant . Så snälla hjälp mig :)

tacksam för svar.

Mvh Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Glastron är ju ett välkänt märke bland de amerikanska båtarna och de har tillverkat båtar väldigt länge.

Jag kan heller inget om just den modellen du tittar på men när vi åker till vår båt så åker vi förbi Båt & Motor som ligger i Valdemarsvik. De är återförsäljare av Glastron och har även hemsidan www.glastron.se.

Hittar du en motor som är sötvattenkyld istället för sjövattenkyld så är det ett stort plus.

Om du slår de en signal så kanske de kan berätta något om just den modellen du tittar på. Kanske värt ett försök?

Mvh
Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade inte annonsen först. Den är nog inget problem med CE märkning men är han säker på att det verkligen är en Glastron. Känner inte igen modellen men den är skrämmande lik en Baretta Phaser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev ingenting med denna båt.. En kompis till mig hade i sin tur en vän i piteå som skulle åka och kolla på båten, men när säljaren fick reda på vem killen va tog han upp båten ur vattnet direkt och tänkte inte lägga i den igen.. 

Har också letat som en tok på nätet men inte hittat nån glastron modell som påminner om denna, tycker det verkar lite skumt.. 

Jaja, bara för mig att leta vidare 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...