tindritus 0 Postad 13 Augusti , 2012 Vi ska kolla på en Mercury 50hp från vad jag tror är från 80-talet (den ovala kåpan med blått band på). Är det något särskilt man ska titta på, har den några kända fel eller är det en säkermotor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 13 Augusti , 2012 Vad är det för pris? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 13 Augusti , 2012 Tändspolarna brukar paja och är dyra vidare så sörplar den i sig nästan lika mycket soppa som min V8 i 7 metersbåt. Att tänka på. Generellt så räknar man med en medellivslängd på en utombordare i sötvatten på runt 30 år. Denna fyller 42!! Självklart finns det undantag men den bör inte kosta mer än max 5.000:- om den är i mycket bra skick och skött med impeller och oljebyten. Är det delade kåpan med blått så är vi på 70 talet. Dom sista i början på 80 med delad kåpa var bruna i texten. Senast ändrad av sea-ray_230 | 13 augusti 2012 | 17:45 Senast ändrad av sea-ray_230 | 13 augusti 2012 | 17:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 13 Augusti , 2012 Ok tack då vet jag lite mer, han vill ha 8 för den men då ska man kanske vara lite försiktig med bud, annars känns det som alla som ska sälja tycker dom har en riktig raritet till salu. Överprisade motorer finns det en hel del av om man går in på tex.Blocket o tittar. Synd det inte kommit några Kina-motorer i dom här HK-klasserna än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 14 Augusti , 2012 Tycker nog det är tur att dom inte kommit ÄN. Kina kommer nog men än så länge är det urusel kvalité på dessa motorer. Men som sagt, japanska bilar rostade upp på 3 år på 70 talet, nu bygger dom bland dom bästa bilarna men den Kinesiska diktaturen behöver nog ytterligare ett 10 tal år på sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser