Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Makkansjogren

Dekaler Ryds 570 DC

Rekommendera Poster

Hej!

Har ju skrivit ett par gånger här tidigare angående vårt intresse av att köpa oss vår första båt. Till slut blev det en Ryds 570 med lite äldre motor och även om nybörjarnervositeten fotfarande sitter i så känns det ändå bra.

Till att börja med så vill jag tacka alla som har gett svar på alla de dumma frågor jag kom med :)

Men nu har jag en liten idé om att det under vintern är dags att byta ut dekalerna på båten då de börjar bli riktigt slitna. Att få tag på dekaler till en Ryds 570 DC verkar dock inte hur lätt som helst så jag undrar, kan någon tänka sig var man kan få tag på det?

Mvh,

Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack, har kollat där men dem har bara till 530 DC. Kanske kan höra om dem kan få fram något. Glömde skriva att båten är från 1989. Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom Ryds är i KK så blir det nog svårt. Maila eller ring runt till Rydshandlarna. Någon kanske har kvar på hyllan. Annars får du fota, mäta och sända in till tex dekaltrim eller annan dekaltillverkare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med reklam firma som finns nära hamn typ. Ja prata med lokal reklam firma där jag bor och de hade dekaler till flera båtar bara skriva ut. Och hade de inte tog de gärna mått gratis fick betala vanligt pris för dom så får de dekalerna i datorn till senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en Ryds 440  GT av gamla typen med de blåa dekalerna. Dessa var inte så fräscha så jag tog bort dom och ersatte med det årets dekaler. Problemet var sen när jag skulle sälja den då många trodde att det var den nya 440 GT även att jag hade skrivit årsmodellen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så mitt tips är att skippa de blåa dekalerna och köp svarta stripes och beställt Ryds loggan ifrån någon lokal dekalfirma.

post-27670-1394237217,2868_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...