Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
ss2100

garmin ique

Rekommendera Poster

Hejsan funderar på att köpa en handdator med gps och kartor för navigation och undrar om nån har erfarenheter av liknande? Goda råd tas gärna emot,Har också tänkt använda samma i bilen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har en bluetooth gps till min laptop, som jag även har testar till en ipaq. Jag köpte en bluetooth just för att kunna köra både mot laptopen och ipagen, men nu använder jag den bara till laptopen. Handdatorn används idag bara som handdator, ej på sjön. Jag har istället beställt en vandlig handburen gps till den lilla båten. Här är några nackdelar med handdator: - Dåligt med batteri (om man inte har en laddare till den, men då blir den men inte så rörlig längre). - Att styra med en pinne på skärmen är svårt. - Inte vatten tät, även om min har klarat lite vattenstänk. - Har inte hittat något program som är bra, har för visso inte letat direkt heller. Bara testat de som följde med, ej karta. Och något som heter gpsdrive, och qpegps (båda är om man kör linux på ipaqen, som man oftast inte gör) så det possitiva: om man redan har en så är det en liten investering, kanske..... Kan kan ju ha den till annat. Koppla en mobil, och du kan surfa (läsa marinan.se kanske) och läsa mail. Om du hittar något bra program så är jag intresserat av erfarenheter, man kanske kan börja använda den igen. mvh /jim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...