Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
maaaackan

ingen ström alls till motor eller instrument

Rekommendera Poster

Har en 7,4 mpi. Larmet går för volt mätaren slår i botten 16v ! Slår av gasen motorn dör! Efter det finns ingen el alls till motorn men el till motorfläkt ETC fungerar men alla mätare är helt döda när jag vrider på nykeln bränsle mätare ETC... Vad kan det vara!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kollat kabelskorna på batteripolerna? Jag har haft en som det var en spricka i en gång vilket var väldigt svårt att se. Gick bara att se då jag lossade skon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du bara ett batteri? Jag utgick från att du hade ett separat startbatteri och ett separat förbrukningsbatteri. Så hade jag och då råkade jag ut för att allt fungerade men just motorn och mätarna till motorn var stendöda. En kabelsko till starbatteriet hade en spricka och på så sätt inte hundra kontakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jodå har satt över strömbrytaren till endast start batteriet och all el i båten fungerar så det kan det inte vara.

Men kan det vara så att allt med motorn dör om tändspolen går sönder??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla säkringsdosan uppe på motorn...ja mot babord liksom...du kan ha en dosa med en fyra-fem minisäkringar....går en av dom tappar du all ström till motorn.

Är dock lite osäker då det är en 5,7 men den bör vara lika min 5,0...om det nu är så  enkelt som en säkring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problem löst det var en säkring på startmotorn som brunnit upp!!

Hallstens marin service ni regerar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...