Jocke1975 0 Postad 12 Augusti , 2012 Var kan man hitta en startmotor till min 20hk? Har fått för mig att Mercury har vissa delar som är samma, stämmer det? Nån som har lite guidning till dessa önskemål? Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 12 Augusti , 2012 Vad har du för årsmodell på din 20Hp? Tidiga 20Hp Chrysler hade så kallad dyna start. D.v.s startmotorn/generatorn satt monterad ovanpå svänghjulet. Motorkåpan hade då en upphöjning. Senare Chrysler 20Hp (kom ca 1980, de blev ner trimmade) de som kom från 25, 30, 35Hp familjen som kom 1973 hade en konvertionell startmotor. Det går inte att montera en konvertionell startmotor på en tidig 20Hp. Jag har både dynastart startmotor och vanlig startmotor liggandes, dock ingen motorkåpa med upphöjning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 12 Augusti , 2012 Den är från -81 (tror jag). Det finns ingen upphöjning på kåpan iaf. Så jag tror det är en av dom senare.... Är det mkt krångel med att byta från dragsnöre till startmotor? Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 12 Augusti , 2012 Har du magnapullen (dragsnöret) upptill på motorkåpan eller sitter den ner till på undre motorkåpan? Skicka mig en bild så kan jag svara dig om du har en tidig eller senare modell av 20Hp. Om du har en senare modell av 20Hp så måste du ha en startmotor, startmotorkablage och en startmotorsolenoid för att få det att funka. Dessutom behöver du kablage till tändningslås och tändningslås. Du kan vara utan kablage till tändningslås om du monterar tändningslåset i underkåpan. Observera att du inte har någon laddning till batteriet eftersom det inte finns någon generator. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 13 Augusti , 2012 Så här ser den ut. Inte min på bilden men likadan. (förutom att choken sitter på andra sidan av förgasaren) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 13 Augusti , 2012 Denna är från 1975 eller äldre. Till den kan man bara montera dynastart varianten. Alltså med dynastarten monterad på svänghjulet. Då behöver du en förhöjd kåpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 14 Augusti , 2012 ok, då tar jag ett kort på min på fredag så lägger jag in det. Han som jag ev ska köpa den av sa att min är en -83?. Men den tillverkades inte ens då?!?!?!?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 15 Augusti , 2012 1982 var sista årsmodellen av senare (25, 30 ,35Hp familjen) typ av 20Hp. På dessa sitter magnapullen (dragstarten) uppe på svänghjulet och det finns ett urtag i magnapullkåpan för ev.startmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke1975 0 Postad 15 Augusti , 2012 ok, kollar till fredag vilken modell det är.... Du har ingen bild av en senare modell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser