Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
Gäst sdk780

Har sommaren varigt dålig (griniga båtentusiaster)

Rekommendera Poster

Gäst sdk780

Är det bara jag eller är det ovanligt många griniga/oförskämda eller allmänt otrevliga inlägg i MG?

Lästa nyss tråden som handlade om hur stor del av båtkostnaden som går till bränsle. Ett högst intressant ämne som kunde genererat en lång intressant tråd i ämnet. Men nejdå TS får hela frågan ifrågasatt, dessutom av flera som inte förstod frågan och ännu mindre kunde sin matte....

Så långt utan större problem men då tappade TS huvudet och ber några skribenter fara åt ....... !

Mina obeservationer för vad dom är värda är: Om man inte anser att ett ämne är intressant så låt bli att delta i den tråden MEN om nu någon inte förstår så kan man ju förklara i alla fall en gång.

I detta fall kanske TS inte skall räkna med allt för stor uthålligthet hos andra då TS själv verkligen inte är något föredömme i andra trådar.

MEN skall vi ha det på detta sätt? Är det trevligt? Och framför allt VAR är moderatorerna/ägarna? Det var stora ord och nyheter på gång (som vi hört till leda) och t om en Betaversion av nytt MG har visats som ser ut precis som den gamla.....

Kanske dags att någon på MG tar lite styrning av dagliga debatten !!!!!!!!!! Jag har faktiskt inte träffat på ett annat forum hittills som har så frånvarande moderering. Rena personangrepp får bara fortgå.

Det är inte länge till innan jag tillhör skarar inaktiv medlem

Senast ändrad av sdk780 | 12 augusti 2012 | 16:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

....är det verkligen intressant för andra att veta hur mycke pengar man lägger på drivmedel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Ja! Om Du lästa mitt startinlägg ordentligt så hade Du sett att i alla fall jag tyckte det. Vem är det eg som avgör vad som är intressant? TS torde vara mest intresserad eftersom en tråd i ämnet startades, flera andra svarade utan krångel så jag svarar fler än som INTE är intresserade och anser man ämnet ointressant så bara gå vidare.... Är det verkligen intressant att fråga om det är intressant.................................wink Du kunde sparat Dig själv för några total meningslösa inlägg inkl det ovanwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Lite sent att använda smilisar nu....... trovärdigheten är redan borta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo då visst är det många inlägg av typen skit i det du eller intresseklubben noterar

men om man finner ett ämne ointressant är det ju bara att glida vidare utan syrlig kommentar.

Det mest intressanta tycker jag är när man kan hjälpa varandra och komma med råd och funderingar kring något som man inte känner sig så säker på. Att då få besserwissern komma flygande med trist kommentar är inte något som skapar en trevlig sida.

Än är inte säsongen slut, många fina dagar kommer det att vara fram till den oundvikliga torrsättningen när frosten frasar i gräset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jösses va grinigt det har blivit...... trodde mina tonåringar hemma var griniga men de är ju rena drömmen oftast smiley

Om man nu vill fråga om något så verkar det som man alltid måste tänka på:
- kolla noga alla tidiagre trådar i ämnet så man inte frågar något som kan ha stått i ett 144 inlägg långt svar i något tidigare inlägg. Måste också stava sökorden helt rätt.
- tänk igenom frågan noga... är den väl formulerad, kan den missuppfattas, är den relevant för alla, hur ska jag fråga så jag inte blir idiotförklarad.

Nog med ironi. Är väl bra om vi kan ha ett forum där vi hjälper varandra med tips och trix och man faktiskt vågra fråga om saker och ting. Har sjäv lite problem med funktionen på min maceratorpump (stavning?) kanske återkommer med en fråga wink

//LG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Har och har haft en underbar sommar och ett liv utan båt går inte ens att föreställa sig. Jag har fått mycket skit i detta forum för att jag tar ut svängarna men det tar jag med en klackspark för jag tror att det finns båtfolk som spar bränsle/segel och  sneseglar här istället för i sin båt. En slags bitter kompott pga  högt bränslepris eller en fru som tröttnat på den fuktiga, äckliga segelbåten som är så jävla långsam...

Bränslet kostar vad det kostar och när vi tankar så står jag inte och får ångest för vare sig pris eller något annat, men det är ju jag!

En sak är jag däremot helt säker på; jag skulle lätt klara mig utan detta forum men jag vet att det finns dom som gjort det till sin grej att hacka på mig som inte resonerar likadant. Jag tror att flera av dem skulle dö en hemsk död om forumet lades ner. Vem vet, kanske har de blivit ett med cyberspace?

Kanske håller forumet dem vid liv, åtminstone bitterhet hos vissa (häpp).

post-10022140-1394237217,5108_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte sett en enda tråd där båtägare är bittra över bränslepriset, och tror du verkligen det finns medlemmar som är här bara för att hacka på dig, det kan inte vara det du skriver som stör? och att du lätt kunde klara dig utan forumet tror jag inte ett skit på!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ditt exempel: Lästa nyss tråden som handlade om hur stor del av båtkostnaden som går till bränsle.

Jag hittar inte den tråden, har sökt både efter båtkostnad och bränsle. Kanske är den tråden borttagen?

Jag tycker ämnet är intressant, främst för att jag tror att många andra, som jag, har överdrivit betydelsen av om båtar drar t ex 1,0 eller 1,5 liter per sjömil. När vi letade båt första gången så tyckte vi att det var viktigt, men numera vet jag att det för oss är annat som är dyrare än bränslet (försäkring, service, låneräntor, värdeminskning).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jahopp och så var grinigheten införd även i den här tråden............suck !

Kan det möjligen gå att sakligt resonera om båtrelaterade ämnen utan sarkasmer och överdrivna provcerande ibland infantila inlägg?

Vi som är här inne och skriver är väl i huvudsak vuxna vanliga människor som respekterar varandra. Det tenderar ibland till att bli något av en sandlåda där inte längre respekt och förnuft får vara med.

Det fina med MG är ju möjligheten till att kunna hjälpa varandra i båtrelaterade frågor, eller har någon av er avvikande uppfattning ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju ett forum och inte ett uppslagsverk så nya trådar ibland även om ämnen som har varit uppe innan är mest trevligt tycker jag.

Visst kommer många att vara lite småsura till sinnes efter den här sommaren. Vädret har ju faktiskt periodvis varit piss och skit. Den här veckan till exempel när nästan alla återvänt till sina jobb så strålar solen vackert på himlen ända fram till lördag, då ska det regna rejält igen. :/

Men att ta ut sin frustration på andra är dåligt, dom flesta av oss sitter ju i samma båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...