Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Tarchon

Wellcraft Excel 21 SL eller liknande båt

Rekommendera Poster

Hej! Jag funderar på att under våren alternativt hösten byta båt. Kör för närvarande en Delta 17 DC, men är intresserad av en något större DC med pentry och kemtoa. Har tittat lite på Wellcraft Excel 21 SL och undrar om någon här har någon erfarenhet av den samt vad ett rimligt pris på denna båt är. På annonsmarknaden brukar den ligga runt 200 000 kr. Om någon har andra tips på liknande båtmodeller med pentry i samma prisklass välkomnas det. Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst anders

dte är en riktig BAJS båt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är benägen att hålla med. Vore mer intressant med lite information om vad som gör denna båt så dålig att man tar till sådan verbala uttryck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst anders

akterspegeln brukar lossna ideligen, knepig kostruktin. Wellcraft dc 21 års-29 är en mkt bättre båt, köp en sådan istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst BerraS

Det finns redan ett inlägg om denna båten tror jag, jag har ialfall svarat lite om denna balja.. Mycket cool båt men lite låga fribord ialfall om du går på västkusten, tycker annars det e bra lösningar i båten o kalas bra om det blåser lite lagom skär vågorna mycket bra, altså typiskt jänkar stuk, en av dom absolut bästa jänkar tillverkarna som finnes altså Wellcraft, även om Excel modellen las ner 98, så håller båten hög klass!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar. Hittade inlägget. Är det något speciellt man ska kolla när kollar runt på 21 SL? Dvs några vanliga kända fel elller så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En av mina bekanta säljer sin grymma DC riktigt utrustad och snygg en 06:a. 175.000 kr. Finns inne på blocket.

Lisa  smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har skaffat en Wellcraft Excel 21SL -96, och är helnöjd. Är inte alls benägen att hålla med om att den har dålig kvalite. Min fungerar som en klocka, går stabilt och bra i sjön och är jävligt kul att köra. Inga brister om du frågar mig! Köp en vet ja! Riktigt kul och snygg båt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...