Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
patflemming

Letar motorbåt, vad tror ni om denna?

Rekommendera Poster

Hej Forum

Har kikat runt på båt i några månader nu och lite smått fastnat för Windy 23 fc. Letar typ något i stil med nimbus 22 dc, coronet 22 dc, maxi 680 eller liknande. Mest för att jag fått för mig att man göra lite fynd bland dessa båtar.

Vad tror ni om just detta ex.

http://www.blocket.se/goteborg/Windy_23_FC_39524109.htm?sa=1

Vad kan man säga om motorn, mercruiser samt drev. Är ju från -85, med sjövattenskylning, ringer lite alarm på åldern på motorn. Samtidigt få gångtimmar. Vill helst ha VP. Säljaren verkar vara lite av båthandlaare då jag sett att han har haft fler båtar till försäljning och säger att han väljer att sälja båten i sverige då det är för mkt byråkratiskt krångel att sälja den i hans hemland, norge. Detta ex har rört sig mkt i pris också från 145 till 130 till 115 till 105 tillbaka till 145 osv.

Som sagt hjälp mig.

Mvh /P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra båt, om det är volvo eller mercruiser spelar ingen roll bägge är baserade på samma cheva block. Kolla upp när limpor o knän byttes, likaså bälgar o impeller i drevet. Annars är båten fin invändigt o med bra kapell så verkar prisbilden rimlig för en så bra båt. Rejäl tvätt och båttenfärg skulle inte skada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar Uvek

En sak som slagit mig efter att varit och provkört en annan Windy 23 FC var att rufftaket verkligen sviktade när man går på det. Noterade först är ägaren gick på det att det svajade och sen ställde jag på mig det själv och visst fanns det en viss svikt i taket. Vad jag med min ringa båtkunskap förstått är väl inte båten byggd i någo sandwich konstruktion som kan delamineras, eller? Kan detta bero på att det inte finns några innerväggar i ruffen på båten som gör att rufftaket får en väldigt lång spännvidd?

Var nere i hamnen där jag bor och provade på en annan Windy och tyckte att det också sviktade lite, om än inte lika mycket.

Mvh/Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...