Fart_Sebbe 0 Postad 10 Augusti , 2012 Har en delta 17 med b20 å 270 drev som jag tänkte göra om till utombordare. Finns det något man kan montera dit i fästerna för skölden till 270 drevet eller måste man plasta igen och hålla på? Tack sam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krisus_von_batte 4 Postad 13 Augusti , 2012 Hej, Har oxå funderat på detta...sicket lyft för akterruffen, slippa bensin/oljelukt och få kungligt med plats! ( I mitt fall med en deplacementsbåt skulle det ju säkert räcka med en 40 Hk?) Dock så måste man ju plugga igen hålet där struten från motorn kikar ut, så det blir ju lite meckande...Men visst, tänk om man kunde köpa ett adapterkit och bara hänga på skölden...-tror faktiskt att det finns en marknad för en oppfinnarjocke här! Det närmaste jag sett är små elmotorer som man kan fästa på drevets kavitationsplatta...Men hur manligt är det på en skala Tjohopp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 13 Augusti , 2012 Jag har aldrig sett någon fabriksplatta för att täppa till ett drevhål (så har jag ju heller inte sett allt här i världen heller) men det borde ju inte vara speciellt svårt att ordna själv. Såga till en skiva av lämpligt material i samma form som skölden och bulta dit den i befintliga bulthål. Rejält med SIKA emellan så blir det tätt. Beroende på hur båtens akterspegel ser ut så kan ju plattan gå hela vägen upp så att utombordaren kan fästas emot den också. Bäst måste dock vara att plasta igen hålet enligt konstens alla regler. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krisus_von_batte 4 Postad 14 Augusti , 2012 Jo, att bara täppa till ett hål är ju inga problem, det fyndiga skulle ju vara att behålla skölden styrhjälmen så att man kunde använda befintlig styrfunktion oxå....och kanske tilten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 Augusti , 2012 Hur tänker du då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 14 Augusti , 2012 Elmotor http://greenstarmarine.se/produkter/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 Augusti , 2012 Nu var det ju utombordare som TS ville ha på sin båt och jag förstod inte alls vad han tänkte när han pratade om att behålla sköld med styrning och tilt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Augusti , 2012 Det finns väl ingen som vill ha utombordare - eller!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser