Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
Elisa_A_R

bryggvakt... stolpa runt hela natten eller?

Rekommendera Poster

Gruvar mig lite inför mitt livs första natt som bryggvakt inat. Har inte fått några specifika anvisningar mer än att hålla koll och inte ingripa utan larma om vi ser något fuffens. Vi är två som ska gå, känner ej den andre. Nu undrar jag lite hur det hela går till, ska man gå runt på bryggorna hela natten? Passet varar till klockan sex imorgon och jag undrar om jag gör bort mig alldeles om jag föreslår de andre att vi turas om att sova lite..? Tar med bok, mobil, kaffe. Vad mer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv vitsen med att gå vakt är väl iallafall att hålla sig vaken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Så här är det i vår hamn: 1. INTE sova... Sedan är instruktionen att gå en lugn runda på alla bryggor tillsammans en gång varje hel timma. Första rundan kontrolleras alla brandsläckare och jordfelsbrytare på bryggorna utöver att alla båtarna ser korrekt förtöjda ut. Sedan är det allmän koll varje timma. Att inte känna den andre ger en fördel tycker jag eftersom du får möjlighet att bredda din bekantskapskrets bland de andra båtägarna i din hamn!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tolkar din bild som varm jacka och mössa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vittsen är att vakta båtar o ej vakta, lokalen ty där skall ej någon vara i onödan.     Att sova på sin post kan kosta medlemskap så för det ej på tal, ett TIPPS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, inte sova alltså. Jag tänkte annars föreslå att vi skulle få sova två timmar var. Fy fasiken vad jobbigt det här ska bli! Urk. Ska leta efter revären.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trodde först att du gick bryggvakt ombord på ett fartyg.. :) men efter att hal läst inläggen förrstod jag att det var på landbacken =) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Från vår klubblokal harman bra uppsikt över hamnen, som är rätt stor. Att kolla alla bryggor tar 1-1,5 timme. Vi brukar ta med en laptop och ett par sjyssta filmer att köra på densamma. Att konstant gå i åtta timmar fungerar knappast. Lite kaffe, mackor och juice eller läsk brukar vi ha med oss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gick vaktandet.

Vi förväntar oss en fullständig redogörels med alla glädjeämne och svårigheter redovisade - gärna med bilder.wink

Senast ändrad av toaen | 11 augusti 2012 | 19:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde min första vakt då jag i år fått båtplats i klubben och jag som jobbar dagtid tyckte det var en jävla pärs rent ut sagt... Jag är iaf inte gjord för att vara vaken på nätterna och ligger gärna och sover vid 22 tiden (idag har jag badat bubbelpool och dryckit öl så klockan är nu 23 men ska snart gå till sängs :) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

svarta jeans byxor,svart bomba jacka, uppkavlad svart skurkmössa samt 4dagars skäggstubb där har du utstyrseln för att hålla dig varm när mörkret smyger sig på

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är tungt de sista timmarna men vi är alltid två personer så vi kan slappa lite mella vaktrundorna och det är inte så jäkla tungt en gång om året och ibland vartannat år och det

är det värt att slippa påhälsning

Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...