Faith 0 Postad 9 Augusti , 2012 Hej! Har en Yamaha motor på 100hp som inte fugerar som den ska?? undrar om någon vet vad felet är? När jag gasar så slutar den fungera eller hostar kraftigt och vill inte ge mera kraft. undrar om någon haft liknande fel? har testat rengöra flesta ställen, bytt stift och skall prova byta hattarna till stiften. Den gör mig tosig. tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 9 Augusti , 2012 4-taklt eller 2-takt..? EFI eller förgasare..? Det låter som bränslebrist.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 10 Augusti , 2012 Tja. Det absolut vanligaste låter det som. Du har väl som många andra inte haft i någon form av bränslestabilisator och fått kristaller i munstycken/spridare. Högfartsmunstycken är där det oftas sätter sig och då blir det så här. Är det förgasarmotor så ta bort luftintaget vid förgasarna ut och åk. Stoppa in ett finger i en förgasare åt gången. Reagerar den på någon förgasare och börjar gå bättre så är det där stoppet sitter och den ska du riva isär och rengöra. Är det insprutare så är det värre och behöver ocftast in till en verkstad utrustad med ultraljud för att slå loss kristallerna. Senast ändrad av sea-ray_230 | 10 augusti 2012 | 08:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faith 0 Postad 10 Augusti , 2012 Tack! ska ut och ge mig på den så fort vädret tillåter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 11 Augusti , 2012 Kan även testa att pumpa på bränsle blåsan när du kör för att se om den går bättre. Då kan det va soppa pumpen som börjar ge sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 11 Augusti , 2012 Kan även testa att pumpa på bränsle blåsan när du kör för att se om den går bättre. Då kan det va soppa pumpen som börjar ge sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser