Gå till innehåll
torsdag 24 april 2025
Westfjord26

Läsö imorgon.

Rekommendera Poster

Trevligt,  en brygganne sa den ön har navigatorn fördärvat. Han menade att när vi bara hade kompass var det inte så trångt där.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut inte.

Har varit på Läsö, Österby hamn, två gånger. Bägge gångerna fick jag två av de värsta ryggskotten jag haft under livet. Så dit känner jag inte nån större längtan att segla. wink

Då är det nog bättre att åka till Bullaren eller Kynnefjäll om man vill plocka kantareller. smiley

Senast ändrad av toaen | 10 augusti 2012 | 08:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig varit där förut, men vad jag har förstått kan det vara riktigt trångt, vet en bryggranne som var över för ett par år sedan och han låg som åttonde båt långsides, det blir mycket trampa däck innan man är iland...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trångt! Inte när jag var där  i slutet på maj.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Westis låna en cykel och åk och titta på saltsjuderiet,ganska intresant.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annnars kan du komma över till mig vid kropefjäll och plocka dom.

/B

Senast ändrad av Bosse | 10 augusti 2012 | 13:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lär ju finnas kantareller på Läsö. Dessvärre kunde jag nästan inte röra mig vid de två tillfällena jag var där, så jag hade ingen möjlighet att kolla. Fast ryggontet  var ju förstås inte Läsös fel.

Tackar för inbjudan till kantarellplockning på Kroppefjäll. Där har jag faktiskt aldrig varit. Men det kunde ju va ett alternativ till Läsö. Säkert inte så mycket båt och inga större svårigheter att förtöja. wink

Senast ändrad av toaen | 10 augusti 2012 | 10:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan faktiskt i viss mån hålla med om detta. När vi fick lägga ut kurs och ta hänsyn till ström och avdrift var Engelsmnnen betydligt svårare att hitta.

Jag har bara varit på Läsö ett par ggr. de senaste 10 åren och tycker inte det varir särskilt trevligt faktiskt. Men så är jag lite folkskygg när jag är på sjön kanske :) .

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...