Westfjord26 9 Postad 9 Augusti , 2012 Någon mer som skall gå över? Skall gå till österby hamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 9 Augusti , 2012 Trevligt, en brygganne sa den ön har navigatorn fördärvat. Han menade att när vi bara hade kompass var det inte så trångt där. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Augusti , 2012 Absolut inte. Har varit på Läsö, Österby hamn, två gånger. Bägge gångerna fick jag två av de värsta ryggskotten jag haft under livet. Så dit känner jag inte nån större längtan att segla. Då är det nog bättre att åka till Bullaren eller Kynnefjäll om man vill plocka kantareller. Senast ändrad av toaen | 10 augusti 2012 | 08:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Augusti , 2012 Jag har aldrig varit där förut, men vad jag har förstått kan det vara riktigt trångt, vet en bryggranne som var över för ett par år sedan och han låg som åttonde båt långsides, det blir mycket trampa däck innan man är iland... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Augusti , 2012 Då är det väl tur att jag redan har ont i ryggen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 10 Augusti , 2012 Trångt! Inte när jag var där i slutet på maj. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 10 Augusti , 2012 Westis låna en cykel och åk och titta på saltsjuderiet,ganska intresant. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 10 Augusti , 2012 Annnars kan du komma över till mig vid kropefjäll och plocka dom. /B Senast ändrad av Bosse | 10 augusti 2012 | 13:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimb26 2 Postad 10 Augusti , 2012 Vi går dit vid 17.00 idag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Augusti , 2012 Vi kastar väl loss strax efter 14 men du kör väl ikapp mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Augusti , 2012 Det lär ju finnas kantareller på Läsö. Dessvärre kunde jag nästan inte röra mig vid de två tillfällena jag var där, så jag hade ingen möjlighet att kolla. Fast ryggontet var ju förstås inte Läsös fel. Tackar för inbjudan till kantarellplockning på Kroppefjäll. Där har jag faktiskt aldrig varit. Men det kunde ju va ett alternativ till Läsö. Säkert inte så mycket båt och inga större svårigheter att förtöja. Senast ändrad av toaen | 10 augusti 2012 | 10:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 10 Augusti , 2012 Jag kan faktiskt i viss mån hålla med om detta. När vi fick lägga ut kurs och ta hänsyn till ström och avdrift var Engelsmnnen betydligt svårare att hitta. Jag har bara varit på Läsö ett par ggr. de senaste 10 åren och tycker inte det varir särskilt trevligt faktiskt. Men så är jag lite folkskygg när jag är på sjön kanske . /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser