Hoogan 0 Postad 22 Januari , 2005 Hej,det är så att jag byggt drivning hydrauliskt,det sitter en MB dieselmotor,som driver 2 hydraulpumpar,ena pumpen driver en motor på propaxeln samt bogprop.den andra driver en styrorbitrol på rattstången,till rodret,på rattstången har jag byggt på remdrift från en fönsterhissmotor,vilken jag kan koppla i o ur via ett vred i centrum på ratten,gasreglaget är också gjort av en lika elmotor,samt en kulskruv som skjuter länkaget fram o tillbaks,fram o back är en elektrisk riktningsventil på hydrauliken,allt kan då även skötas av en liten dosa via kabel,som jag kan ta med överallt på båten,den är gjord av en panel som man sköter elbackspeglar med i bilen.o kopplad till en reläbox,en trevlig sak med hydrauliskt är att man kan ha dieselmotorn på vilket varvtal man vill o ändå kasta hur som helst med fram back,samt bogprop,,men jag antar att man inte bör använda fjärrdosanannat än på tryggt avstånd till andra ifall nåt skulle krångla sig,,Mvh Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser