Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
folkew

Hur går det med Nimbus och Ryds i konkurs?

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur konkursförvaltaren driver bolaget? Är all tillverkning nere, finns det någon konkursutförsäljning, tillbehörsförsäljning etc?

Finns det några intressenter som vill köpa upp tillverkningen eller varumärkena och driva dem vidare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga direkta nyheter förutom det som skrivits i media att bröderna Wiklund tillsammans med Bella skulle träffa konkursförvaltaren och ev. lägga bud. finns tydligen fler intressenter med. Bla för  Storebro ska tydligen en grupp ägare/entusiaster, troligen rätt kapitalstarka, vara intresserade av att ta över. Enligt uppgift med främsta målet att säkra tillgången på kunskap/reservdelar för redan tillverkade båtar men även att ta fram en mindre modell kring 40 fot, vilket iaf jag tror är helt rätt. Storebro har blivit väldigt handikappade iom att de storleksmässigt inte fått konukrera med Nimbus båtar. När Storebro var som störst var ju fokus just kring 40 fot.

Ett positivt tecken är dock att samtliga inblandade företags hemsidor nu är uppe som vanligt ( de var tidigare stängda). Eftersom man då skyltar med business as usual utåt mot potentiella kunder mfl så lär man väl anse det mindre sannolikt att verksamheterna inte kommer att drivas vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De undrar jag med. Ryds torde väl vara relativt lättsålt med den typen av båtar. På deras hemsida finner jag ingen information om konkursen och i GP läste jag om att man anordnade provkörningar av Rydsbåtar. Märkligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Länge leve Storebro and all who sail in her!   Vi avvaktar med spänning eftersom vi väntar på leveranser från Storebro men dessa blev det strul med pga av konkursen. Fakturan fick vi men leveransen kunde inte ske eftersom konkursförvaltaren sagt nej att skicka något som kostar pengar. Visst låter det lite underligt men så var det. Tänkte inte ens tanken att betala innan jag fick grejorna, inte ens till våra vänner på Storebro (flåt Ellen och ni andra underbara Storebromedarbetare) www.searibystorebro.se

Senast ändrad av 2012 | 07 augusti 2012 | 17:41

post-10022140-1394237205,1645_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst 2012

Där slog du huvudet på spiken, thundergod. Storebro har fått lida för partnerskapet med Nimbus och det inser nog Storebro bäst av alla. Låt oss hoppas att framtiden skaffar företaget en konkurrensfördel och att den oheliga alliansen upphör.

post-10022140-1394237205,2463_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...