mahatni 0 Postad 5 Augusti , 2012 Hej jag undrar om det går att koppla på gasreglage och styrning på en aktersnurra, skulle vilja göra min Jula viking till en enklare båt att fiska ifrån. Dels vill jag ha en större motor och därför flytta fram vikten genom att göra en styrpulpet längre fram i båten. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_eriksson 1 Postad 6 Augusti , 2012 Ja, många utombordare kan kopplas till externa reglage. Kanske finns det dock en del mindre där det inte fungerar. Angående placering av pulpeten. Vi har förmodligen samma båt, och där sitter man och kör på aktertoften. Detta fungerar tyvärr dåligt då man åker ensam. Satte man sig istället på bänken framför gick båten betydligt bättre, framförallt i lägre farter. Angående inkoppling av reglage. Det är öppet under skarndäck (heter det så?) Och det går nog lätt att dra vajrarna där. Det du måste göra är att montera rätt sorts koppling till motorn. En del styrningar monteras på motorn. Vår modell sitter fast i sidan på motorbrunnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mahatni 0 Postad 15 Augusti , 2012 Tack för svar, känner igen problemet när jag åker själv. Åker tyvär mest så, måste alltså kolla på motor vilka fästen som sitter på. Jag skall sätta fart nu när jag har semester, men ni är nöjda med eran ombyggnad av båten. Roligt att ni har samma båt, då känns det som jag borde bli nöjd med. Med vänlig hälsning, Matti Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser