Zer0 3 Postad 5 Augusti , 2012 jag gör ett försök o frågar vi skall ut med båten nu full packning allt med dro igång o den bollmade rök kört 2% alltid o den har aldrig rykt så här mkt skall jag köra med mondre olja den har bara stått 2 dagar sen senaste tur o få rök den lite bara skriver på mobil så kanske många felstavningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 5 Augusti , 2012 Vad är det för utombordare, blir då den naturliga motfrågan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 5 Augusti , 2012 en yamaha 75hk från 83. 1dl per 5 liter kör vi på Senast ändrad av Zer0 | 05 augusti 2012 | 15:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 5 Augusti , 2012 Vissa Yamaha klarar 1% .Men då brukar det stå 1/100 på sidan av motorn. Kolla annars vad som står i manualen till motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 5 Augusti , 2012 Jag minns det som att dessa ska ha 2%. Tror att det till och med brukar stå 1:50 på sidan av motorn. Yamahas tidiga som kunde gå på 1% såsom min 28hk-79 hade en del problem med att smörjningen inte räckte. Jag råder därför normalt de som har äldre Yammor att köra på 2%... Min 200hk ryker också olika från gång till gång. Ibland är den lite surare än vanligt. Det behöver alltså inte vara något egentligt fel. Pröva att byta stift om det var länge sen och återkom om den fortsätter bli sämre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 5 Augusti , 2012 den har gått bra på 2% tills idag tänkte gasa ur den bara då först men det rök rejält aldrig sett så mycket rök innan sen dog den på tomgången antar den sotade rejält med, sen var den riktigt svår startad så vi tog dit en ny tank som vi tankade upp så nästa gång blir det o dra i olja o försöka igen, det började ös regna o åska så vi stack hem fort, den har nya tändstift eller drog i nya vid iläggning i början av sommaren, gamla stiften var helt förstörda den tände inte till alls med dom, mäter med dlmått alltid så jag får i rätt men tycker den ryker överdrivet ändå kan oljan lagt sig eller nått så att det pumpades in för mycket olja, tycker det är väldigt konstigt fick så en gång på min gamla mercury vi fick stå med full gas vid bryggan i 2 minuter för att det äns skulle gå köra, men denna var ännu värre med rök nu, kunde inte gasa ur den då det var endel nere vid hamnen o kunde inte lägga i växel o köra då den inte orkade utan dog, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser