Gäst Postad 5 Augusti , 2012 Hjälp Första sommaren med egen båt går inget vidare. Var ute vid båten igår o körde en sväng och allt funkade som det skulle. Sen idag är motorn jätte seg och varvar inte ur alls. Den enda skillnaden jag gjorde igår som jag inte gjort tidigare är att jag ställde upp motorn från vattnet innan jag åkte därifrån. Vilket jag inte gjort på hela sommaren. Kan det ha något med det hela att göra? Har kollat alla slangar jag kan hitta. Kollat pumpblåsan. Tänkte först att den inte fick tillräckligt med bensin. Men testade att chokea på tomgång. Men då dör den bara. Någon som vet vad det kan vara för fel? Är inte jätte kunnig på motorer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 5 Augusti , 2012 Kolla gnistan på stiftena. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Augusti , 2012 Den startar jätte bra men man hör att något inte är som det ska. Låter lite dovare på något sätt. När man kör i väg så dör den inte eller så. Utan kommer inte upp i varv. Kan det var skit i förgasaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 6 Augusti , 2012 Som jag skrev kolla gnistan. Min motor va lika starta lätt men var trött blev ett bröl ljud. Visade sig att 1 cyl inte hade gnista. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 Augusti , 2012 Problemet löst. Var en liten svart kabel från ena tändspolen som hoppat loss. Så nu funkar det igen:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser