Haddock_ 10 Postad 5 Augusti , 2012 hej Har lite svårt att förstå att jag ska behöva ta en 70kg bojring för att mot brygga förtöja min knappt 2t motorbåt - tittar på Erlandsons di,ensionering exempelvis. Mitt 7kg Bruce ankare håller ju...så varför behöva 10x tyngre...? Ett 40kg är betydligt lättare att köpa, transportera dit och lägga. Någon som har åsikter? Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 5 Augusti , 2012 Inte annat än att i detta fallet är större bättre. Vad har du för botten, är det djupt och hur långt ut kan du lägga den? En liten fråga bara, skulle du lämna din båt utan uppsyn i en höststorm med et 7 Kg. Bruce ute som enda akterförtöjning? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haddock_ 10 Postad 5 Augusti , 2012 tack för din input. det är nog dy, utan att egentligen veta. ca 6m djup, kommer lägga ganska långt ut, ca25-30m från bryggan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haddock_ 10 Postad 7 Augusti , 2012 Det blev en 70 kg, åkte i idag. Inte så farligt att manövrera hem på släp, pirra ut på bryggan och med hjälp i en eka ro ut och släppa ned. Tur man har snälla båtgrannar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 7 Augusti , 2012 Psykologiskt valde du helt rätt. Förmodligen hade den lilla räckt. Men du kommer att sova så mycket bättre nu när du har den stora ringen ute. /B Senast ändrad av Bosse | 07 augusti 2012 | 14:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser