Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Kristian_Ha

Scandica 560 o 475, hur är båtarna?

Rekommendera Poster

Hejsan, funderar på at skaffa ny båt o har då tittat lite på Scandica. De ser rätt så snygga ut och har ett bra pris, men hur är båtarna egentligen? Har tittat på 560 o 475 och 20WA. Är det värt att satsa på detta märke, eller får man vad man betalar för...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har jag också funderat på. Har kollat lite på dem på båtmässorna de sista två åren men tyckte då att friborden var för låga för att klara västkusten. Jag har aldrig sett någon ute i skärgården så det är svårt att säga. De finns ju endel bilder på respektive modell på deras hemsida samt så finns de lite filmer på youtube om du söker på deras namn. När jag kollade på båt för ett par år sedan såg jag en annons om begangad Scandica 485 men killen avrådde mig faktiskt att köpa hans båt om jag skulle köra på västkusten.
Jag var i deras nya styrpulpet på senaste båtmässan, Scandica 560 med walk around men pulpeten var aldeles för liten för två bakom rutan och den kändes generellt liten för att vara 5,6m. Den modell som jag tycker varit mest intressant är deras 570 styris men den har jag bara sett på deras hemsida. Den har dock inte fast tank men de verkar som flera andra tillverkare börjat med det också även på båtar med större motorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kanske då skulle titta sig om på något annat märke. Har inte reflekterat över att man inte kan sitta två bakom rutan, riktigt dåligt. Tack för att du tog upp det.

Låg fribord är inte att föredra, även om jag mest kommer att köra inomskärs så kommer man ibland att ge sig ut på havet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...