tjalle 0 Postad 3 Augusti , 2012 Har ett Silva multiinstrument med digitalkompass ,ekolod ,vattentemp m.m.Problemet är att fartloggen inte fungerar.Har kollat kablage,testat med ett nytt instrument,inget resultat.Min teori är att själva givaren möjligen gett upp,men det är ju en ganska simpel pryl med ett paddelhjul och verkar hermetiskt tillsluten.Nån som vet nåt om detta,alla tips mottas tacksamt!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Augusti , 2012 Dum fråga kanske, men vet du att hjulet snurrar? Har själv råkat ut för att både bottenfärg och havstulpaner har satt sig omvägen ett antal gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tjalle 0 Postad 3 Augusti , 2012 Jodå,har plockat upp den i båten,snurrar fint.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunnsviken 295 Postad 4 Augusti , 2012 Kolla in den här tråden: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=444693&highlight=Silva Jag har en likadan givare. När den inte funkade efter att jag köpt båten justerade jag in placeringen på akterspegeln EXAKT som manualen sa. Då gick den utmärkt. När den la av senast nu under sommaren var det pga alger, men det hade du ju redan kollat. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tjalle 0 Postad 5 Augusti , 2012 Ok,tack för tipset,någonstans att börja leta.Fint instrument annars,mycket exakt både kompass,djup,temp m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser