tuppen 0 Postad 21 Januari , 2005 Är det en Solö? Inte? Nån som har en aning? :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Wille_ 0 Postad 21 Januari , 2005 Hej tuppen! Jag tittar på din båt och kan inte erinra mig någon Solö som ser ut på det viset. Om det är en Storebrobåt har den en platta med serienummer på. Har du sett en sådan? Ibland byggdes bara skrovet på Storebrovarvet och resten byggdes av köparen. Det kan göra att jag inte känner igen den. Skrovet kommer isåfall att vara numrerat. Leta efter löpnumret på skrovet. Men visst skulle det vara roligt om det var en Solö? De bästa /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Wille_ 0 Postad 21 Januari , 2005 Förresten har jag en länk till Storebros klassiker: http://www.srcc.nu/veteran/storebro.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 21 Januari , 2005 Ser ut lite som en Lillskär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen 0 Postad 22 Januari , 2005 Tack för hjälpen, alla tips är värdefulla... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 22 Januari , 2005 Br. Johanssons i Oskarshamn byggde en kabinbåt i mahogny som jag tror hette Lillskär. Den på bilden ovan heter Holiday har jag för mig. Den du har ser inte ut riktigt likadan. Men, det fanns en liknande båt som hette Rönnö eller Runnö något åt det hållet, i vilket fall var det också en träbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 22 Januari , 2005 Skillnaden mella Lillskär och Holliday är att den ena av dem har plastskrov medans den andraq har trä. Vet inte vilken som är vilken men det är samma båt annars. Dvs, en båt i två material med ett namn för varje. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Uhlric Postad 24 Januari , 2005 Ja tror det är en tidig modell av Winga Cabin.Har själv en sådan men med plastskrov o mahognyöverbyggnad,den är byggd-72.med en VP 130/250.Dom kom senare oxå i helplast.I min sitter det en typskylt på insidan av akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uhlric 0 Postad 24 Januari , 2005 Tro det var tvärtom,att Winga blev Safir.Hursomhelst så byggdes dom på samma ställe.Vet inte när Safir kom,men har sett en Winga Cabin från-77.Kanske gjordes samtidigt en tid.Skulle va kul o få veta mer,så mer info mottages tacksamt.Såhär ser min 72:a ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uhlric 0 Postad 24 Januari , 2005 Hmmm...Är kanske ute o cyklar(ror??!!)angårnde var dom byggdes.Läste nånstans att dom gjordes på samma ställe men Wingan är byggd i Västra Frölunda av Winga Marin.Den finns med iAlla båtar-74(tror ja det var).Boken har jag tyvärr inte kvar.Men är rätt säker på attTuppensbåt är en Winga. Uhlric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst onedin linjen Postad 24 Januari , 2005 tjena tuppen.. snygg båt, kan tänka mig att den drar mycket brudar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst onedin linjen Postad 24 Januari , 2005 tjena tuppen.. snygg båt, kan tänka mig att den drar mycket brudar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 24 Januari , 2005 Hehe, kan vi inte bara kalla den Glidarn Eller så tar vi första bokstaven i varje ord i Skottens JÄTTELÅÅÅNGA namn och kallar den för WSCDLUSGHDP :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 26 Maj , 2005 Båten ser ut som en gammal Vinga cabin...sen Winga marin gick i konkurs så blev i alla fall den formen till Vinga 21:an senare UVÖ Cabin med OMC motor, byggdes såvitt jag vet i Oskarshamn runt 83-86 vart formarna tog vägen sen vet jag inte, men safir cabin är fel i alla fall. kolla bilden och länken till blocket http://www.blocket.se/view/5163151.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 1 Juni , 2005 Den bilden du visar är en Lillskär och är fabriksbyggd av Johanssons båtvarv, det ser man på däcket och att trä´t från rutramarna går ner över sittbrunnen, på Holiday slutar trä´t tidigare samt att däcket på Holiday är i plast. På Lillskär byggdes däcket i mahogny samt att det var vinyl på vissa ställen som det var ett elände att hålla efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 1 Juni , 2005 den bilden Thure visar alltså Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogge 0 Postad 29 Juni , 2005 Det är en Winga Cabin! Ska vi starta klubb? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tony Nilsson Postad 23 Juli , 2005 Enligt uppgifter som jag fått från den tidigare ägaren till min båt så är lillskär och solö samma båt! Lillskär (på bilden) helt i mahogny och Solö? med plastskrov. Faktarutan: # Modell: Lillskär Cabin # Byggår: 70-tal # Mått: 5.50 x 2.10 # Motor: Utombordare (65 HK) Bensin. # Fart: 33 knop Båten är en Lillskär. Byggd på 70-talet av S. Johanssons Båtbyggeri AB i Oskarshamn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 24 Juli , 2005 Lillskär och Solö är INTE ´samma båt nej...Solö båten är byggd av Storebro och är 25 fot lång, däremot är dom väldigt lika till utseendet. Det fanns en massa båtar vid denna tid som mer eller mindre var indentiska till utseendet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser