wetteus 0 Postad 2 Augusti , 2012 Hej Är ute efter en relativt ny Buster XL med en Evinrude E-tec 115 HO, varför är det så svårt? Jag har haft Buster tidigare, då självklart med Yamaha 4-takt. Tror att E-tecken skulle passa mina behov bättre. Tror ni det kommer fler Buster med E-tec framöver eller är det bara Yamaha som gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 3 Augusti , 2012 Det handlar ju om att båttillverkarna avtalar med vissa motortillverkare om att bara använda tex Yamaha för att få bättre inköpspriser än att köpa olika motormärken hela tiden. Yamarin kör ju också tex med Yamaha medan tex Ryds säljer sina båtar med Mercury i första hand. Båttillverkarna provar ju sedan sina båtar med den motorn den främst kommer säljas med och vet på så sätt hur båten beter sig, hur fort den går osv för att kunna förmedla detta till kunden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 4 Augusti , 2012 Tror det blir svårt att finna ett sådant ekipage, såtillvida att du inte betalar för bytet själv. Men varför undrar jag då? Det kostar, andrahandsvärdet blir förmodligen lägre och jag tror att en Yamaha är en bättre motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wetteus 0 Postad 4 Augusti , 2012 Hej, jag tror ett en e-tec är en bättre motor. Mer kraft etc. Googla lite på det ser ni men det finns ju alltid två sidor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser