Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
wetteus

Buster med Evinrude E-tec

Rekommendera Poster

Hej Är ute efter en relativt ny Buster XL med en Evinrude E-tec 115 HO, varför är det så svårt? Jag har haft Buster tidigare, då självklart med Yamaha 4-takt. Tror att E-tecken skulle passa mina behov bättre. Tror ni det kommer fler Buster med E-tec framöver eller är det bara Yamaha som gäller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju om att båttillverkarna avtalar med vissa motortillverkare om att bara använda tex Yamaha för att få bättre inköpspriser än att köpa olika motormärken hela tiden. Yamarin kör ju också tex med Yamaha medan tex Ryds säljer sina båtar med Mercury i första hand. Båttillverkarna provar ju sedan sina båtar med den motorn den främst kommer säljas med och vet på så sätt hur båten beter sig, hur fort den går osv för att kunna förmedla detta till kunden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det blir svårt att finna ett sådant ekipage, såtillvida att du inte betalar för bytet själv. Men varför undrar jag då? Det kostar, andrahandsvärdet blir förmodligen lägre och jag tror att en Yamaha är en bättre motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag tror ett en e-tec är en bättre motor. Mer kraft etc. Googla lite på det ser ni men det finns ju alltid två sidor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...