Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Gäst Micke

Sy upp nytt kapell hos vem? (mellansverige)

Rekommendera Poster

Gäst Micke

Det är dax att byta ut kapellet på vår Flipper 470 GT. Är det någon som har erfarenhet och kan rekomendera en firma i mellansverige med rimliga priser? Funderar på att minimera antalet fönster och dragkedjor för att hålla priset nere då kapellet bara används i hamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mellansverige? inräknar du Stockholm ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst M

Erfarenheter i stockholmsområdet är intressant. Bra jobb till bra priser är jag ute efter! Originalkapellet är gjort för att fungera under körning dvs man kan dela det och ha främre delen kvar samt öppna för att stå o köra. Antal fönster och dragkedjor är därför lika som en större båt. Dessa tar tid att sy och det måste bli betydlig skillnad på priset (hoppas jag) om jag syr upp ett hamnkapell istället. /M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är Eskilstuna för långt bort?? Han som sydde ny aktersoffa och soldäck åt mig gjorde ett bra jobb till en tredjedel av priset de ville ha i Sthlm. (Ringde iofs bara till 2st i sthlm så....) Han syr kapell också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan fixa fram billigt kapelltyg och fönster om du vill sy själv...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

V8dc: Vem var det i eskil som sydde åt dig? Maila direkt till mig om du inte vill göra reklam här.. /Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha ha! Jag kan inte sy, så reklam är jag inte rädd att sprida. Jag ska kolla upp vilket nummer det var, sen kommer ett mail till dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Micke! Jag köpte nytt kapell till min Flipper 470Gt förra året. Jag anlitade då SEASIDE (www.seaside.nu) Kapellet var då som du ville ha det, utan rutor och delbart. Dom var kanon att ha att göra med, fråga efter Helge! Mvh / Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Martin: får man fråga vad ditt budgetkapell kostade? Hittils har jag blivit erbjuden att köpa originalkapell för mellan 6.200 - 6.900kr. Hade tänkt mig max 5 papp men jag kanske var för optimistisk..... /Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Du gör ju ingen hemlighet av att det inte bara är ett kapell som du jagar, utan även priset på kapellet. Helt rätt tycker jag! Men om man syr själv blirju kostnaden minimal! Har du ingen vän som kan sy och som dessutom har en symaskin som klarar väven? I så fall blir det ju vansinnigt mycket billigare än att betala för en kapellmakare. Eller åtminståne så att du eller någon annan kan mäta upp storleken själv. Ska kapellmakaren göra det åt dig kostar ju det också, och ditt nuvarande kapell kan du nog inte använda som 100 % -ig mall. Den har med all säkerhet töjt ut sig! Kolla annars på båtnet.se efter kapellmakare. Det kryllar av dem på internet! Lycka till! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ringde du snubben i E-tuna? Och i så fall, vilket pris gav han?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå Micke! Jag minns inte exakt vad vi kom överens om för pris på just kapellet, tror det var i trakten av vad du fått uppgift om på andra ställen. Jag köpte nämligen bågar och fästen också i ett paketpris. Men som andra påpekat också, om du vill ha det så billigt som möjligt, be nån lokalt kunnig mäta upp på din båt och sy ett därefter. Absolut billigast. Lycka till! Här finns det länkar till en drös kapelltillv. http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?kid=8&aid=105

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst patrik

tjenare micke. det beror ju på vart du bor. har du nära till karlstad så har du Annets Kapellsömnad som ligger på våxnäs. /patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prata med Matte på Alfa Bilklædsel i Stockholm, han sydde nytt kapell till min gamla Fjord och detta blev så bra att han nu gør inredningen i min nya båt. Ett verkligt proffs..... Lycka till. Ricky.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...