Exalibour 0 Postad 2 Augusti , 2012 Hejsan! Jag har en 55 hk Johnson årsmodell okänd. Men skulle tippa på runt 80 iaf. Nu är det så att jag behöver 2 nya kolvar, Kolvarna har ett OMC nummer innuti som är 322186-2, Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde lokalisera vad det är för kolv jag ska ha, Har juh hittat dom här. Men vet inte vilken av dom ja ska ha http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/HansenMarine/Startsida.aspx#/marine/code/dd1/y/57/4/31186/4573118610427/class2500 Finns 3 olika. Hur ska jag veta vilken jag ska ha då ? :/ Tacksam för snabba svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 3 Augusti , 2012 Du kanske kan hitta svaret genom att søka har. http://www.ishopmarine.com/ishop/store/ej/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Exalibour 0 Postad 3 Augusti , 2012 Jag har sökt där men hittar inget där heller. Hittar inte mit omc nummer på kolvarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 9 Augusti , 2012 Har du motorns modellbeteckning? Borde stå på typskylten och/eller på frostpluggen i motorns block? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PC- 0 Postad 12 Augusti , 2012 Jag köpte Wiseco 3125P3 till min Evinrude -77. De ser inte likadana ut som de som satt i, men det ska vara så enligt båtfirman jag talade med. Johnsson och Evinrude är väl samma lika på de årsmodellerna. Kolvarna ersätter 3025P3 och passar till OMC/2 55hp 1976-78. Det är överdimension! Om du vill kan jag kolla upp var jag beställde ifrån! Det var USA iaf. Blev halva priset mot här i sverige, fast man betalade tull. Och så är de ju smidda! Edit: Gjorde meddelandet läsbart, då det inte kom med någon formatering när jag postade i mobilen... Senast ändrad av -PC- | 14 augusti 2012 | 00:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PC- 0 Postad 13 Augusti , 2012 Kollade länken till hansen, där fanns en sorts kolv, med tre olika dimensioner. Så det beror på om du ska ha standard eller överdimension... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser