Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
Kungsbo

sea ray 250 läckage in i motorrummet.

Rekommendera Poster

Någon som har tips var man ska börja leta efter läckage på våran sea ray 250 -97, för det kommer in lite vatten i motorrummet inga mängder men nog så störande, vet inte var det kommer ifrån troligtvis från skölden eller drevet. Tar tacksmat emot tips om detta. Kan det komma in vatten om det är lite glapp i styrtappen. Vi har ett Bravo 3 drev.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det inte är regnvatten från ventilerna ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller från rutramen? Vår 240 läckte in på babords nedre ram och regnvattnet rann ner i motorutrymmet via mugghållaren. Misstolkades först som annat läckage men den här s k sommaren har det ju regnat en del...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du konstaterad glapp i styrtappen så är det garanterad läckage där. Sedan kan det självklart även läcka på andra ställen också. Styrtappen har ingen smörjnippel och det er garanterad att packningen ger sig redan efter några år på dessa skölderna, tyvärr. Tipset är om du renoverar, att sätta dit en smörjnippel dock måste man va försiktigt när man trycker in fett, lett att trycka ner/ut packningen.

Senast ändrad av BerraS | 02 augusti 2012 | 09:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan nog säga att det inte är regn, för under den enda regnfria veckan så kom det in vatten iallafall. Får nog kolla styrtappen till hösten. För det forsar som sagt var inte in vatten...

Tack för tipsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova att vrida ratten full åt höger eller vänster och se om det slutar komma in vatten. Jag måste vrida full åt vänster för att det ska sluta komma in vatten. Det är min styrtapp som läcker in vatten. Du kan se/känna om det kommer in vatten där styrstången går in i akterspegeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...