Musse46 0 Postad 1 Augusti , 2012 Jag har en Forcemotor 50hp som jag inte får att gå rent, den dra mycket bensin och svår att starta, jag har fått för mig att förgasaren är kass, finns det någon som har en begagnad liggande eller sprängskiss på förgasaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 1 Augusti , 2012 Jag har skickat dig ett meddelande, sedan så har du Nordin här på forumet som är en fena på Force & Chrysler. // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 2 Augusti , 2012 Börja med att kolla att du har gnista på båda stiften, sedan kollar du att kompressionen är ok. Skall vara ca 145PSI men kan vara ner till ca 110PSI men framför allt någolunda jämn, max ca 10% skillnad. Gör ren förgasaren, blås alla kanaler rena och gör ren munstyckerna. Kolla att flottören har rätt nivå. Med koppen bortmonterad och förgasaren upp och nervänd skall flottören vara parallell med tätn.ytan för koppen. Om inte justera fösiktigt med en plattång på metalltungan som stoppar flottörens rörelse. Blandningsskruven skall vara ca 1-1,5 varv utskruvad från botten. Den sitter skruvad snett till vänster uppe på förgasaren (om du har en senare modell från ca 1987) Har du en äldre så sitter den i skruvad ovanför förgasarhalsen kl.12:00. Ställ ALDRIG blandn.skruven mindre än 1 varv från botten även om tomgången blir bättre, då du kan smälta kolvarna pga för snålblandning. Kolla också att bränslepumpmembranet är helt. Är det hål på det så suger han in soppa direkt i den ena cylindern. Skulle rekommendera dig att byta membranet då du kan få problem med att det inte kan leverera tillräckligt med bensin på högre varv om det är för slitet/hårt. Senast ändrad av Nordin | 02 augusti 2012 | 09:25 Senast ändrad av Nordin | 02 augusti 2012 | 22:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 9 Augusti , 2012 Hur gå det, hittar du något fel, hoppas att du hade användning för boken. // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser