Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
surfjoan

Erfarenhet av Finnmaster 6100 OC

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon har erfarenheter att dela med sig av ifrån Finnmaster 6100 OC. Det jag främst undrar över är hur den fungerar för enstaka (1-2 nätter) övernattningar med 2 vuxna och 2 mindre barn (våra är 3 och 0 år gamla). Räcker stuvutrymmet för alla saker? hur fungerar toaletten, går det att ordna någon avskildhet så man inte sitter på muggen som i ett akvarium? Går den mjukt i vattnet? Sen så undrar jag om man kan vara ute två familjer (4 vuxna och 4 mindre barn) på dagturer, räcker sittplatserna till? planar båten ut ordentligt med 115 hk?. Hur långa är kojerna i båten, sover man bekvämt om man är lite över medellängd (185, 178cm)

Idag har vi en liten styrpulpet men den rymmer inte så mycket plus att den går stötigt och inbjuder inte till några längre utflykter med hela familjen. Egentligen vill jag segla men det känns så stökigt med små barn och en fru som lätt blir sjösjuk, dessutom tar det ganska mycket tid i anspråk. Tänkte att Finnmastern skulle bli en bra kompromiss mellan styrpulpet och bobåt till en rimlig peng för dagsutflykter och enstaka övernattningar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lyfter mitt egna inlägg, är det någon som har nått att dela med sig av kring båten? båda positiva och negativa synpunkter är intresseanta. T.ex. har jag funderat på hur båten går med mercruiser 3.0l motorn, orkar den 6 personer i båten och vad drar den vid marchfart?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...