Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Gäst Anders

Kartor till Garmn GPS

Rekommendera Poster

Gäst Anders

Finns det att få tag på kopier till Garmins GPS kartor eller man måste köpa original?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmmm ... inte många svar här inte! Verkar inte finnas många hemkopierare bland oss präktiga sjöbusar :-D :-D Men om GARMIN lyckats skydda sina kartor så måste det vara unikt ... kan ju dessutom slå tillbaka mot dem, om ryktet sprids att man MÅSTE köpa orginalkorten, kanske vissa hempulare som då köper ett mera lätttilgängligt märke :-/ mvh // mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet om det går att rita egna kator till garmin? Jag har förmig att jag har läst om detta på webben, man jag minns inte var. Tror även det skulle finnas kartor gjorta av privat personer att ladda ner. mvh /jim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vem vågar använda sjökort ritade av en okänd privatperson? Är du galen? Om man lägger ett antal (ofta 100 - 500) tusenlappar på en båt har man nog råd med att köpa ett elektroniskt kort för 2000:-.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner till vattnet jag kör på, så jag har mest min gps för att leka och att logga seglingstävlingarna. Men vist köpa korten till hemma vattnet är okey. Man det kan vara roligt att se hur det ser ut på andra ställen. Och kunna rita kort till bilen och till cykel rundan. Som sakt min tankt var att rika korten själv. Hittat följand länk: http://www.geopainting.com/en/ och http://gps.chrisb.org/ mvh /jim Jippi: Snart dax för vårens först båt mässa...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...