Sator 25 Postad 3 Augusti , 2012 Jag kryssar nästan alltid, 50meter brett om inte vädret är för dåligt. Även om en motorbåt väjer för segelbåt, segelbåtar som väjer för varandra. Så måste man ändå använda sunt förnuft. Det går att avbryta en kryssvinkel och göra ett par extra slag för att trafiken ska flyta på, även för andra i närheten. Blir en motorbåtsförare rädd för en segelbåt. så kör han antingen för fort. Eller så kan han inte hantera sin båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Augusti , 2012 Alla segelbåtar är väl snedseglare nuförtiden? Kan inte tänka mig att det finns en marknad för råseglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 4 Augusti , 2012 Sparre, tycker på fullaste allvar att du borde hänga på någon på en segeltur. Först då kan du säga att du vet vad du talar om och kanske få en känsla kring varför många av oss fastnat för detta lite mer fysiskt ansträngande typ av båtåka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 4 Augusti , 2012 Har absolut inga intentioner att hänga någon seglare. Nog för att jag kan bli smått irriterad på dessa, men så långt har jag inte lust att gå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 4 Augusti , 2012 Varför inte? Ett par timmar av ditt liv, hur illa kan det vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 4 Augusti , 2012 Det är sant, men åker man dit snackar vi minst 10 år bakom galler och det är inte riktigt värt det, bara för att man blir lite irriterad på kryssandet i trånga sund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 5 Augusti , 2012 Förresten. Hur smalt var ett trångt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser