Crona 4 Postad 27 Juli , 2012 Hur många av er småbåtsseglare för skeppsdagbok ombord? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Juli , 2012 Från början av 1970-talet när vi skaffade vår första större segelbåt, skrev vi i Skeppsdagboken eller loggboken som vi kallade den varje kväll. En lite sumering av dagens händelser. Under de senare åren har jag blivit betydligt slappare med den handkrivna loggboken. Å andra sida skriver jag mer i min blogg om båtlivet nu för tiden. Ett smakprov på hur anteckingarna i loggboken ser ut. Texten är i stort sett exakt avskriven, Möjligtvis har jag rättat något stavfel, syftningsfel för att göra texten begriplig även för andra än mig själv. http://thallatha.blogspot.se/2010/03/norska-sorlandet-1.html Det händer ibland att vi tar fram de gamla loggböckerna och kollar på allt tokigt och roligt vi gjort. Senast ändrad av toaen | 27 juli 2012 | 18:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captain 0 Postad 31 Juli , 2012 Hej Jag skriver alltid loggbok efter att dagens segling är avslutade och båten ligger förtöjd. Jag tycker att det är roligt att kunna se tillbaka på sommarens bravader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 31 Juli , 2012 Samma här, vi har en röd rackare som vi för in dagens händelser i varje kväll. Då besättningen är av tämligen god litterär kvalisort blir det dessutom oftast himla kul att läsa om våra eskapader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Corvus_corax 2 Postad 1 Augusti , 2012 Är ju inte seglare, men det kanske går för sig ändå. Jo jag skriver loggbok, jäkligt bra att kika i då man undrar över när man servade ditten eller datten t.ex. Erfarenheter som man samlat på sig är jäkligt bra att ha nedskrivna, sen är det ju kul att läsa vad man gjorde förra säsongen och tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 2 Augusti , 2012 ja det är kul att föra loggbok, se var man var mm.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser