matthias_545 0 Postad 27 Juli , 2012 Finns det nån som har någon beskrivning på hur segeluppsättning går till på en mk1 stortriss? Bilder på hur skotningen ser ut tex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Juli , 2012 Vad menar du med segeluppsättning och vad är det för bilder du vill ha på skotningen? Jag har lite svårt att förstå vad du frågar efter... Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 28 Juli , 2012 Hmm?!! Förstår inte frågan men segeluppsättningen är väl valfritt! Normalt brukar man väl ha stor, fock, genua... Typ 120% och en spinnacker eller genacker! Skotningen ser väl inte någe speciell ut på en Stortriss förutom att jag sett att storskotet brukar sitta på en båge bakom rorsman på en del Stortrissar vilket kan vara praktiskt när sittbrunnen är såpass liten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 29 Juli , 2012 Menar inte TS 'sätta segel'? Är det så så finns det säkert bra böcker men bäst är att få med någon som kan instruera. Att lära sig segla lite halvthyggligt tar högst en timmal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matthias_545 0 Postad 30 Juli , 2012 Vad jag menar är just det var skotet sitter till storseglet mm, men har under helgen lyckas lösa alla frågetecken. Tack för svar /Matthias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser