Jenu 0 Postad 26 Juli , 2012 Halloj, har ett litet problem med min Evinrude 50hk -87. Hängde på motorn i morse & monterade kablaget. Motorn startar direkt & går klockrent, däremot kan jag inte stänga av motorn.. Får ta av tändkablarna för att den ska stanna. Köpte motorn i våras komplett med org. reglage Enligt förra ägarn kunde han stänga av motorn via tändningslåset, kan jag ha missat någonting vid monteringen? Eller sitter felet i tändningslåset? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 27 Juli , 2012 Har du testat säkerhetsbrytaren? För att testa att stoppkretsen i CDI-boxen i motrn funkar: Starta motorn och koppla svart/gul ledning från CDI-boxen till jord. Då skall motorn stoppa. http://www.maxrules.com/fixomcwiringcodes.html Om detta inte funkar är CDI-boxen trasig. Om inte annat kan du alltid stoppa motorn med choken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cinc 6 Postad 27 Juli , 2012 Om det är en kontakt med en massa pinnar mellan motorn och kabelstammen till reglaget så kan det va dålig kontakt där. Jag har råkat ut för detta ett par gånger på olika Johnson/Evinrudemotorer. Då har jag kopplat isär kontakten och pustat försiktigt med svinto och 5-56 blåst rent och torkat med en torr trasa. Batteriet bör kopplas bort innan man gör detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jenu 0 Postad 27 Juli , 2012 Tack för tipsen, kopplade in ett dödmansgrepp i morse på svartgul kabel & jord. Går inte att stänga av motorn ändå dessvärre, så det borde vara boxen som du sa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 28 Juli , 2012 Bara jorda. Behovs ingen brytare for art testa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser