Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Hammarobo

Svag Yamaha.

Rekommendera Poster

Hej har fått problem med min Yamaha 90 hk. Den har blivit allmänt trött på full varv. Hade 33 knop på gpsen men nu kommer ja knappt upp i 24. Har gjort rent bränslefilter även pumpa på blåsan när jag kört utan någon skillnad. Ny stift sitter det i. Ingen beväxning under för båten har stått mesta delen på trailer. Varvar endast 4300 nu mot 5500 förut. Är det någon som kan ha någon ide varför jag har tappat så mycket?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser stiften lika ut? Ta ett kompprov och lägg ut resultatet. Det får skilja runt 10% innan man misstänker fel...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stiften är kanon fina. Gjorde komp prov för ett par dagar sedan det låg på, cyl 1 8,6 cyl 2 8,7 cyl 3 9 så såg Inge fel där. Rev förgasarna idag och ska göra rent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så då var felet hittat. På tomgång gick motorn bra men när ja gasar på så tappa ja cylinder 1. Var kabeln från cdi till tändspolen som hade en liten skada så den slog ut i jord. Kontrollera tändningen och gnista på alla stift på tomgång och allt funka. Men vid högre varv så slog det över, kontrollera alla kablar 1000 gånger och hade inte sett det förrän nu. Så nu går motorn som vanligt igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...