510gtiryds 0 Postad 25 Juli , 2012 Är det någon som har erfarenhet av mindre moderna dieslar?Mindre =1,7 -2.0 liters Jag har lyssnat runt lite o det verkar som kvaliteten på dessa dieslar inte är det man förknippar med deiesel motorer som bara skall gåo gå utan problem.Funderat på en Ryds 20 family med en 2,0 liters diesel.Törs man satsa på diesel? Vinner man något i förbrukning på en båt med vikt på 1300kg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 25 Juli , 2012 vad är det för motor? märke, modell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 25 Juli , 2012 Om jag inte minns fel har mercruisers 1.7 diesel någon akilleshäl, ev runt turbon. Minns att nån gjorde nåt inlägg för nåt år sen om att denne hade en ganska ny båt där denna diesel havererade med rätt dyra kostnader som följd. Sök i forumet. Dock kan jag inte uttala mig om detta var ett vamligt fel eller ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser