stiga 0 Postad 25 Juli , 2012 Jag söker en packning som skall sitta mellan luftburk och förgasare på en 1991 Johnson 60. Nummer 15 på sprängskissen. Någon som vet var i Sverige man skulle kunna få tag på en sådan? http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0136822&path=BRP~A0000022~M0006037~M0006144~M0006150~C0136822&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Senast ändrad av stiga | 25 juli 2012 | 07:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 25 Juli , 2012 Ring och hör med marinshopen dom tar säkert hem din packning. Annars har säkert din lokala Johnson återförsäljare en på lager. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 25 Juli , 2012 inget svar på din fråga, men den där bör du kunna fixa själv. antagligen med packningsklister eller stansa själv med packnings-ark. blir ju en 2hundring på marinshopen för en -91:a........? mvh jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 25 Juli , 2012 Den packningen när jag skulle beställa den fick jag till svar av båt mek att den behövs inte. Fick gärna beställa den men onödigt. Du har inget luftfilter i boxen så då tätar packningen inte till något viktigt. Kört utan den nu i flera år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 25 Juli , 2012 Precis! Det går lika bra utan packning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 25 Juli , 2012 Så sant, när jag tänker efter så har jag ingen packning där jag heller, tror inte ens det finns nån enligt sprängskiss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 25 Juli , 2012 Jo finns på ritning om man vill ha är i typ kork. Men onödigt att lägga pengar på när den inte behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 30 Juli , 2012 Hittade en så nu sitter alla saker som skall finnas där på plats. Motorn går bra på tomgång nu men det finns ingen kraft alls i botten så när man lägger i växel så dör motorn. Lyckas man smyga i väg så finns ingen kraft i resten av resitret heller utan smyger man till fullgas så händer inte mkt mer än att man plöjer fram med öppna spjäll. Vad f*n kan nu vara fel? Inga slangar i kläm, soppa i flottörhusen, ny bensin, tvättade förgasare, grundinställda luft/bränsleblandningsnålar och nytt bränslefiler. Vad är det nu som skulle kunna spöka?? Senast ändrad av stiga | 30 juli 2012 | 08:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 30 Juli , 2012 drevet/riggen? går propellern att snurra lätt för hand när växeln är ur? obs! avstängd motor. mvh jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser