Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
stiga

Packning till Johnson sökes

Rekommendera Poster

Jag söker en packning som skall sitta mellan luftburk och förgasare på en 1991 Johnson 60. Nummer 15 på sprängskissen. Någon som vet var i Sverige man skulle kunna få tag på en sådan?

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0136822&path=BRP~A0000022~M0006037~M0006144~M0006150~C0136822&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ

Senast ändrad av stiga | 25 juli 2012 | 07:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring och hör med marinshopen dom tar säkert hem din packning. Annars har säkert din lokala Johnson återförsäljare en på lager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonten

inget svar på din fråga, men den där bör du kunna fixa själv. antagligen med packningsklister eller stansa själv med packnings-ark. 

blir ju en 2hundring på marinshopen för en -91:a........?

mvh jonte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den packningen när jag skulle beställa den fick jag till svar av båt mek att den behövs inte. Fick gärna beställa den men onödigt. Du har inget luftfilter i boxen så då tätar packningen inte till något viktigt. Kört utan den nu i flera år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis! Det går lika bra utan packning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så sant, när jag tänker efter så har jag ingen packning där jag heller, tror inte ens det finns nån enligt sprängskiss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo finns på ritning om man vill ha är i typ kork. Men onödigt att lägga pengar på när den inte behövs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en så nu sitter alla saker som skall finnas där på plats. Motorn går bra på tomgång nu men det finns ingen kraft alls i botten så när man lägger i växel så dör motorn. Lyckas man smyga i väg så finns ingen kraft i resten av resitret heller utan smyger man till fullgas så händer inte mkt mer än att man plöjer fram med öppna spjäll.

Vad f*n kan nu vara fel? Inga slangar i kläm, soppa i flottörhusen, ny bensin, tvättade förgasare, grundinställda luft/bränsleblandningsnålar och nytt bränslefiler. Vad är det nu som skulle kunna spöka??

Senast ändrad av stiga | 30 juli 2012 | 08:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonten

drevet/riggen?

går propellern att snurra lätt för hand när växeln är ur? obs! avstängd motor.

mvh jonte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...