icetrip 0 Postad 24 Juli , 2012 Hej! Är inne på att köpa mig min första båt. Jag kan inte påstå att jag är jätteinsatt i allt vad gäller båtar och benämnningar men har en bra grund att stå på. Vad jag undrar är vilken utav Bayliner-modellerna 2155 och 2455 som ni medlemmar rekommenderar? Jag skulle vilja veta lite så som: Hur många man kan sitta i L-soffan på respektive modell? Hur sover man bäst i förpiken, på längden lr bredden? Vilka utrymmen är det som gör störst skillnad på modellerna? Hur många ryms det sittandes i förpiken? Hur mkt och var finns förvaringen i dom? Rekommenderad motor? Samt vad man bör kika på vid eventuellt köp? Är oerhört tacksam om ni orkar ge mig tips och dylikt! Mvh Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 25 Juli , 2012 2155 är en äldre version med tvär akter finns en efterföljare som heter 2255 men integrerad badplattform som är ett stort plus vid förtöjning, bad och vattenlek. Har haft en 2255 man sover på längden i förpiken. Båten är designad för 2 vuxna och 2 små barn mycket båt för pengarna hade en med 4,3 l V6 gjorde 35 knop och gick väldigt billigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
icetrip 0 Postad 25 Juli , 2012 Okej, jo jag har sett 2255:orna oxå. De är ju klart snyggare i formen oxå. Sen så är de väl lite dyrare då men det kanske det är värt i längden. Får de vuxna plats att sova i förpiken? Som det är i dagsläget så har jag tänkt mig båten för mig och min son. Sen vill jag även kunna ta med kompisar o så emellanåt. Du skrev att den gick billigt, hur mkt är det ungefär? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 26 Juli , 2012 2255 an är gjord för 4 pers är man fler så blir det trångt och finns inte heller plats att sitta o äta. Jag är 190cm och både jag o frugan sov bra i förpiken. Billigt har ingen exakt siffra men vi körde väldigt mycket och det är stor skillnad mot 5,7 l V8 an som jag har nu så jag skulle tippa mindre än 1,5 l distansen. Baylinern har ett väldigt lättdrivet skrov så det finns ingen anledning att välja en modell med en tung V8. De går inte många knop fortare och är törstigare. 2255 modellen är inte riktigt en sån som man ger sig ut med i grov sjö. SeaRayen är betydligt tyngre och mer robust byggd där spelar det inte så stor roll hur mycket det blåser den går lika bra ändå. Trimplan är ett måste på Baylinern då alla sitter relativt långt bak i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
icetrip 0 Postad 26 Juli , 2012 Uppskattar tipsen väldigt mkt. Ska speciellt ha det om motorvalet i åtanke. Det är guld värt o veta sånt. Mer än 4 vuxna har jag ändå inte tänkt att va i den men bra o veta att det går o sova som vuxen både i fram o bak. Tittar en hel del även på Sea Ray, helst en 230 Sundancer men mer rätt prismässigt är 220 DA för min del. Hur stor skillnad i storlek är det på toaletten mellan de olika modellerna, vet du det uvek? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 27 Juli , 2012 Har ingen uppfattning om storleksskillnaden på toaletterna. Baylinerns modell funkade för oss då. Den båt vi har idag har ingen toa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser